Goed aangekomen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 Februari 2010 | Panama, Panama-stad

Gelukkig dat internet hier wel doet, want onze telefoon is buiten werking i.v.m. het niet vinden van een netwerk.

We zijn zondagochtend vertrokken en stonden even na negen uur ’s ochtends op Schiphol. Jeffrey heeft vervolgens de auto teruggereden
Bij de incheckbalie kregen we nog wel even de schrik te pakken. We hadden online al ingecheckt en verwachtten dus alleen de bagage te hoeven inchecken en door te kunnen lopen. Maar de juffrouw achter de balie ging aan het bellen en liep weg. Toen wij vroegen of er problemen waren zei ze dat het voor sommige landen noodzakelijk was dat de kinderen een eigen paspoort hadden en ze wist niet hoe dat voor Panama zat. (De kinderen staan bij mijn op de pas) Ik zei dat ik niets gelezen had over een eigen paspoort voor kinderen. Een andere collega ging er uiteindelijk achteraan en gelukkig konden we door!!! Anders hadden we misschien nog een noodpaspoort kunnen maken, maar sommige landen accepteren ook geen noodpaspoort…

Vervolgens ging de reis voorspoedig. We vertrokken wel drie kwartier later door de mist en helaas kon die drie kwartier niet ingehaald worden door de tegenwind, maar de 11 uur vliegen is heel erg meegevallen! De kinderen hebben zich voortreffelijk gedragen en vermaakt! Zelfs Maaike heeft het heel goed volgehouden. Er was van alles te doen en KLM verzorgt je goed met eten. Er zaten kleine schermpjes in de stoel voor een ieder (wij hadden de schermpjes dus gelukkig ook Margot) waarop je kon kiezen of je spelletjes wilde doen, of films wilde bekijken etc. Er zaten prachtige films tussen (ook recente films en speciale kinder films). De Nintendo’s zijn dus niet veel uit de tas geweest.

Het landen ging gepaard met veel luchtzakken waardoor we een beetje luchtziek werden. Gelukkig sliep Maaike toen dus die heeft er niet veel van gemerkt. Zodra we uit het vliegtuig stapten was het nare gevoel ook over. Inmiddels was het 17.15 Panamese tijd en dus 23.15 onze tijd… Ze zagen er toen natuurlijk wel vermoeid uit.
Op het vliegveld vloog ons de warmte meteen aan. 31 graden! Toen we vertrokken was het min 3! Het verschil was dus wel heftig!!

Toen we uit de controles kwamen zagen we meteen Juan Diego (de jongste jongen die bij ons in huis was) staan met zijn godmother en haar man. Allervriendelijkste mensen!
We zijn direct naar Hertz gelopen om onze auto op te halen, een Nissan Sentra, maar deze bleek toch te klein voor de koffers (zou moeten passen volgens internet…). Gelukkig konden we probleemloos en vlot de auto omwisselen voor een grotere Nissan.
Vervolgens is Ger bij Juan Diego en zijn oom in de auto gaan zitten en heeft zijn godmother in onze auto gereden en zo hebben ze ons door de stad geloosd naar het hotel.

In onze hotelkamer zagen we twee double beds en geen extra bed. De kinderen wilden niet met zijn drieën in bed. Maar ze wilden we wel heel graag in bed, want het was dan wel 20.30 Panamese tijd, maar 2.30 onze tijd…. Eerst Maaike in ons bed gelegd, totdat ik op het idee kwam om het luchtbedje voor in het zwembad op te blazen en met grote handdoeken en een sprei om te toveren tot een bedje en zo heeft de hele familie goed geslapen.
Wel waren we weer wakker om 5.00 uur Panamese tijd. Dus zit iedereen nu computerspelletjes te spelen (of achter internet) totdat we kunnen eten om 7.00 uur.
We gaan na het eten nog even zwemmen hier en dan vertrekken naar David. De woonplaats van onze SIVO gasten. Daar zullen we die nacht ook verblijven. Als het goed is een autorit van 6 uur.

Wat ons tot nu toe opvalt is de warmte en de aardige mensen. Panama is een grote, moderne en redelijk nette stad (3 miljoen inwoners). Wanneer we teruggaan blijven we een paar dagen in Panama City om de stad te bekijken en het Panama kanaal. We hebben nu alleen een gedeelte van het Panama kanaal in het donker gezien en dan zie je natuurlijk niet veel…

• 22 Februari 2010 - 11:19

Jeffrey:

Hoi,

Leuk verslag! Gelukkig is het goed gegaan met de paspoorten, kan mij goed voorstellen dat dat wel schrikken was! Heel veel plezier daar:D ik ga nu eten en aan het werk.

dikke knuffel voor iedereen

• 22 Februari 2010 - 11:22

Adri:

Hoi allemaal,

Mooi dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen en goed zijn aangekomen.
    En wat een temperatuur verschil, stuur ff 15 graden deze kant op, zou wel fijn zijn, hahaha.

veel plezier.

Gr Adri

• 22 Februari 2010 - 11:41

Ina:

Hallo allemaal, ik zat net aan jullie te denken en zie daar komt er een mail met jullie eerste indrukken. Wat een spanning met de paspoorten. En dat zo kort voor vertrek. Hoe kunnen ze het bedenken. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 22 Februari 2010 - 12:23

Marlijn:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En nu genieten van alles.

• 22 Februari 2010 - 12:33

Geria:

Gelukkig dat alles is goed gegaan.Weer veilig geland.Het weer is hier regenachtig.(maandag)heel veel plezier daar.
    Heel veel groetjes voor Maaike van Geraldine de anderen natuurlijk ook.

• 22 Februari 2010 - 12:34

Femke:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, het eerste verslag heb ik met plezier gelezen! Het regent hier....veel plezier en geniet ervan!

• 22 Februari 2010 - 14:04

Lammie:

Hallo allemaal.
    Wat spannend direct de eerste dag met die paspoorten. Gelukkig is het goed gekomen. Wat een temperatuur verschil. Hopelijk kunnen jullie een beetje wennen aan het tijd verschil. Wij wensen jullie een hele prettige vakantie.