Warm welkom bij onze Sivo gasten - Reisverslag uit David, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Warm welkom bij onze Sivo gasten - Reisverslag uit David, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Warm welkom bij onze Sivo gasten

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 Februari 2010 | Panama, David

Vanochtend om 9.00 uur vertrokken vanuit Panama City. We zijn over de American bridge gegaan, waarop we vanuit ons hotel uitzicht hadden.

De reis verliep zeer voorspoedig. Het ging niet snel, omdat je niet hard mag en kan rijden, maar het ging allemaal wel in 1 x goed. Het kan ook bijna niet anders, aangezien er maar 1 snelweg is. Ook nu weer hebben de kinderen het prima volgehouden. Zij vonden het, net als wij, steeds leuk om uit het raam te kijken en zich te verbazen over de prachtige natuur en vreemde dingen (zoals een paard vervoeren op een pick-up, zie foto). Ze hebben maar 1 DVD gekeken!

De warmte is nog steeds overweldigend. Gelukkig hebben we een auto met airco. Wanneer je in de auto zit, kun je je bijna niet voorstellen hoe warm en vochtig het buiten is.

Na 6 1/2 uur (1/2 uur pauze) waren we in David. Daar hebben we onze gasten gebeld. Zij hebben ons van een parkeerplaats opgehaald en zo zijn we achter hun aan naar hun huis gereden.
Daar zijn we warm ontvangen. De kinderen wilden graag zwemmen en dus gingen we zwemmen. De weg daarnaar toe was wat minder makkelijk te begaan (zandweg met veel stenen), maar het lukte en het was er mooi (zie foto´s). Het ging zelfs even regenen, maar desondanks bleef het warm.

Weer bij de gasten thuis was een welkomstfeest met BBQ georganiseerd. Bijna alle groepsleden waren aanwezig. Aan het eind van het feest had bijna iedereen een cadeautje of brief voor zijn gastgezin dat wij voor hen mee mogen nemen.
Alle gasten werden nogmaals uitgenodigd om naar Panama te komen.

Daarna nog video gekeken van het SIVO.
Morgen vertrekken we uit David en gaan we naar Boquete. Daar verblijven we bij Nederlanders in een lodge. De SIVO gasten zullen ons nog twee dagen meenemen naar mooie plaatsjes. Vanaf Boquete is het ongeveer een half uur rijden naar David.

We hebben de volgende ochtend cadeautjes gegeven, o.a. aan Jose Armando. Hij is de vader des huizes en leider van de dansgroep. Hij was erg blij met zijn klompen (zie foto).

• 23 Februari 2010 - 16:28

Uuldrik:

hallo,
    Mooi dat alles goed gaat.
    Op de temperatuur moeten we een beetje jaloers zijn.De foto's zijn ook mooi. Verder nog een prettige vakantie.

• 23 Februari 2010 - 17:37

Adri:

Leuke foto's,
    Ger je benen mogen nog veel zon zien, zien erg wit tussen die dames daar.
    Mooi stukje natuur.

Gr Adri

• 23 Februari 2010 - 20:09

Geraldine:

beste maaike vindt jij
    het daar leuk.grappig dat
    paard op de auto.zwem je daar in een stroompje? ik hoor het wel als je weer terug bent.het is hier koud hoor.een heel verschil bij jullie.stuur maar paar graadjes warmte hier naar het 't haantje toe.

• 23 Februari 2010 - 20:14

Marjan DJ:

Ach jongens wat een heerlijke plaatjes! Ik schrijf nu mijn 4e reacie in 2 dagen maar het staat maar niet op de site. Hoop dat mijn: "heel veel plezier en maak mooie foto's" eens bij jullie aan komt!
    Groetjes uit koud en regenachtig Emmen