Vlindertuin - Reisverslag uit Boquete, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Vlindertuin - Reisverslag uit Boquete, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Vlindertuin

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Februari 2010 | Panama, Boquete

De kinderen waren vanochtend al weer vroeg wakker (6.30), nog steeds niet helemaal in het Panamese dagritme. Na het ontbijt hebben we gezwommen met de SIVO gasten en daarna zijn we naar Boquete gegaan.

In Boquete eerst nog een tuin bezocht met prachtige bloemen. De tuin heet mi jardin es su jardin, of te wel mijn tuin is jouw tuin en je mag er dus zo in lopen! Er stonden ook nog speeltoestellen en leuke beelden in.

We hadden met Hans (de Nederlander waar we het van huren) afgesproken in Kottawa coffeehouse. Hij zou ons vanaf daar meenemen naar de lodge, anders was het moeilijk te vinden in de bush.
In Kottawa coffeehouse heerlijke milkshakes gehad. Toen Hans kwam hebben we afscheid genomen van Juan Diego en Lupita en zijn we Hans gevolgd naar de lodge.

Bij de lodge is het echt fantastisch!!!
We wanen ons in de vlindertuin! Het voelt net zo, het ruikt net zo en we zien prachtige vlinders en vogels.
We horen de krekels en er is een insect die net zo'n geluid maakt als een boor. Wij dachten al dat de bouwvakkers hier bezig waren:)

De lodge zelf is geweldig! We hebben zelfs een veranda op poten (zie foto's)
De internetpagina heeft niets overdreven. Hans en Terry, de Nederlanders waar we dit van huren, zijn heel vriendelijk en hebben aan onze kinderen al het een en ander uitgelegd over de vogels. We hebben o.a. de kolibri voor onze lodge gezien (zie foto). Het is heerlijk dat we de ruimte hebben. Ieder een eigen bed en een extra slaapkamer. Want het was gezellig en ontzettend gastvrij bij de SIVO gasten, maar wel krap. We sliepen met z'n allen op 1 slaapkamer. Maaike en Inge samen in een ruim 1 persoonsbed. Frank op een veldbedje en wij in een 2 persoonsbed bij een hard brommende airco. Er zonder was ook niet te doen qua warmte, dus de oordoppen maar in.

We hebben hier al een wandeling door de bush gemaakt rond de lodge en de kinderen hebben een hut gebouwd.

Geraldine de groetjes terug van Maaike! Je mag best een paar graden hebben, want die kunnen we hier wel missen :)

• 23 Februari 2010 - 22:00

Jan - Matty:

Hoi allemaal,

Fijn dat jullie zo genieten en dat wij hiervan (tot nu toe dagelijks) op de hoogte worden gehouden.
    Laatste schaatsnieuws: Sven Kramer zojuist op de 10 km gediskwalifiseerd. Verkeerde wissel.

Groetjes,

Jan - Matty

• 23 Februari 2010 - 22:33

Krista:

Hey!
    Wat een leuke verhalen! Wat ontzettend gaaf van die kolibrie, je hebt me nu al jaloers hoor. Heerlijk om daar in de jungle te kunnen zitten.
    Geniet ervan!
    x Krista

• 23 Februari 2010 - 22:48

Nanda:

Hey hoi,

Heb net de verhalen gelezen. Klinkt echt heerlijk!! Idd een ontzettend temperatuur verschil!
    Leuk dat de groep zo enthousiast is.
    Heel veel plezier!!

Groetjes Nanda

• 23 Februari 2010 - 22:48

Jeffrey:

Alweer een leuk verhaaltje;)
    Zoals Matty al zei is het Sven niet gelukt, de verkeerde wissel kwam door een foute aanwijzing van zijn coach, wel jammer:(
    Fijne dag vandaag, want die is net begonnen voor jullie;)

Dikke Knuffel!

• 24 Februari 2010 - 10:12

Jannie:

Hoi Allemaal,

Wat een ontzettend leuke verslagen steeds.
    Kunnen we mooi een beetje meeleven. Het is hier koud en mistig. Dus je mist niks.

Groeten Jannie

• 24 Februari 2010 - 10:24

Janny:

Hoi vakantiegangers. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.En heerlijk dat je er verslagen van maakt. Vooral mee doorgaan, we lezen ze graag. Nog heel veel plezier. Liefs, Freddy en Janny.

• 24 Februari 2010 - 12:17

Geria:

Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Als er weer een dag voorbij is kijken we samen op de computer of er al weer een mail van jullie is.We zitten ver van elkaar vandaan maar toch harstikke leuk als je dit op zo'n manier kunt doen.Hebben jullie shirtjes aan van Panama? leuk. Heel veel plezier nog en we lezen graag het volgende verslag. Groetjes

• 24 Februari 2010 - 16:54

Richard En Harja:

In vogelvlucht jullie verhalen gelezen in ons hotel bij skioord. Geweldig!!!! Klinkt echt allemaal helemaal super! Wij hebben het ook heel erg naar onze zin en we hoorden onze dametjes in Nederland ook. Gelukkig maar. Geniet van alles om je heen en we horen de verhalen weer. Dikke kus en heel veel liefs van Rich en Har

• 24 Februari 2010 - 20:07

Geria:

Hoi Lianne, hier nog even een berichtje ik kreeg in de bus een briefje van de activiteit
    com.t haantje er is een kinderbingo enwel op zat.13 maart van 2 tot 4
    voor de groepen 1 tm 8 ik weet niet of er belangstelling voor is zoja dan geef jullie ook op (moet voor 6 maart)laat het maar even weten.

• 25 Februari 2010 - 13:36

Geke:

Hoi allemaal!!
    Wat hebben jullie het prachtig!! Een echte vakantie, met ook ontmoetingen met de SIVO gasten, de lokale bevolking. Beter kan toch niet! Jullie lopen lekker alle sneeuw mis!!! Geniet maar fijn, ik doe het met de roodborstjes, staartmezen en winterkoninkje (al is dat ook een goed vertier!!!)
    Liefs, Geke