Reisprogramma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Reisprogramma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Reisprogramma

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag allen,

Aangezien we vorig jaar veel plezier hebben beleefd aan het schrijven van een reisverslag, gaan we dat dit jaar ook doen. Het is tevens een mooi vakantieverslag voor als je weer thuis bent.

In Kenia is de internet verbinding niet zo goed als in Panama, dus zal er wel niet elke dag een verslag op de mail staan. We gaan wel elke dag een verslag bij houden op de laptop, dan maar een paar dagverslagen in 1x sturen.

Nu dus ons eerste verslag over onze reis naar Kenia. Nog 4 weken te gaan en het begint flink te kriebelen.
We hebben de tickets geboekt de visa klaar en de inentingen gehad. De meeste voorbereidingen zijn dus al getroffen. De zomerkleding van de kinderen moet nog gepast worden.
We zullen de reis beginnen met een safari georganiseerd door SNP. Wanneer we halverwege zijn worden we opgehaald door David Martin, omdat we dan het dichtst bij zijn huis zijn. We onderbreken dan de safarireis.
Dorine mijn jongste zus heeft stage gelopen bij David. Ze heeft daar o.a. met de thee plukkers gewerkt gemolken en kaas gemaakt. Daarna is David naar Nederland gekomen om een cursus van een maand in Oenkerk te volgen. Toen hebben wij kennis gemaakt met David en heeft hij onze boerderij bezocht. Hij heeft ons uitgenodigd op zijn boerderij en zo zijn wij in 1997 en 1998 in Kenia geweest.
Wij hebben altijd de droom gehad om daar later wanneer de kinderen groter waren nog eens weer naar toe te gaan. Nu is het dus zo ver.

Met David zullen we ook naar Sint Mary’s hospital in Mumias gaan.
Dit is een soort adoptieziekenhuis van het Scheper ziekenhuis (zie ook www.afrikafonds.com ). In 1997 hebben we het ziekenhuis 1 dag bezocht, maar het jaar daarop heeft Lianne een week in het ziekenhuis gewerkt samen met de leerlingen Bastiaan en Ellen.
Ze heeft toen ook met Beatrice gewerkt. Met haar hebben we af en toe nog contact. We zullen haar en haar familie bezoeken. (ze heeft 3 kinderen, waaronder een Lianne (inderdaad vernoemt en een Vinke, vernoemt naar Rieks Vinke. Hij is heel actief in het Afrika-fonds. Het Afrika-fonds heeft de opleiding van Beatrice gesponsord. Tevens heeft Rieks een cursus echografie gegeven in het St’ Mary’s hospital. Eén van de meisjes van Beatrice heeft als tweede naam Marianne, vernoemt naar de vrouw van Rieks).
We hopen ook Ben te kunnen bezoeken. Hij is in Nederland geweest voor een operatie aan zijn klompvoet. Hij is toen zo’n 6 weken door de week bij mijn ouders geweest om te herstellen. Hij woonde altijd in Mumias. Het is ons helaas t.n.t. nog niet gelukt om in contact te komen met hem.

Na de dagen in Kericho gaan we de safari weer oppakken vanaf Nakuru.

Na de safarireis hebben we nog 1 dag in Narobi te besteden. Hier woont de moeder van Ben en we hopen dat we haar kunnen bezoeken. Het is t.n.t. ook nog niet gelukt om contact met haar te krijgen.
We hebben nu ouderwets een brief gestuurd, dus wie weet gaat het nog lukken.

Daarna is het tijd om weer naar huis te vliegen. Hieronder kun je het reisprogramma lezen met daarbij ook de links naar de accommodaties waar we verblijven (ook handig voor de opa´s en oma´s).

REISPROGRAMMA KENIA VAN 20-02 T/M 09-03

Dag 1; 20 t/m 21-02 Panafric hotel Nairobi
We vliegen met KLM om 10.25 rechtstreeks vanaf Schiphol naar Nairobi. Vlucht KL 565.
Aankomst Nairobi 20.30 uur.

Dag 2; 21-02 t/m 22-02 Serena Mountain Lodge
Het is leuk om bij onderstaande lodge ook de video tour te bekijken

Dag 3, 4 en 5; 22-02 t/m 25 -02 Ashnil Samburu camp

Dag 6; 25-02 t/m 26-02 Sweetwaters Tented Camp

Vanaf hier zal David ons ’s middags ophalen en zullen we de reis met David Martin (kennis) vervolgen.

Dag 7 t/m 13; 27-02 t/m 04-03 Kericho (David)
We gaan 01-03 t/m 02-03 naar Mumias St 'Mary's hospital

Vanaf de 04-03 pakken we de safrireis weer op

Dag 14 en 15; 04-03 t/m 06-03 Nyumbu Camp

Dag 16 en 17; 06-03 t/m 08-03 Lake Navaisha Sopa Lodge

Dag 18: 08-03 t/m 09-03 Nairobi, hotel nog boeken

09-03 Vliegen om 8.30 uur met KLM terug en komen om 15.20 aan in Amsterdam.
Vlucht KL 4140

• 24 Januari 2011 - 07:18

Ina Stavast:

Hallo Lianne en familie,

Wat leuk om al weer info te krijgen van de reis die jullie gaan maken.
    Veel plezier alvast.

groetjes Ina

• 24 Januari 2011 - 09:40

Nospan:

Hej familie

Wat leuk weer mee te mogen lezen!
    Goede reis en ik ga weer mee genieten hoop ik.

groetjes Marjan dJ

• 24 Januari 2011 - 15:54

Jannie:

Hoi Lianne, wat leuk om nu al iets te lezen over jullie reis straks. Wil je mijn gmail adres ook toevoegen? kuipers.jannie@gmail.com. dank je wel, Jannie

• 24 Januari 2011 - 17:49

Uuldrik:

Hallo Lianne en familie,

Bedankt voor de info over de reis naar Kenia.Ik zal de verslagen weer met veel plezier gaan lezen.
    Verder wens ik jullie een goede reis en een prettig verblijf in Kenia.

Groetjes Uuldrik

• 24 Januari 2011 - 18:49

Fam. Grobbe:

Hoi Ger, Lianne en kids,
    Het wordt vast weer een heeele moooie reis! En de campsites zien er fantastisch uit! Veel voorpret gewenst! Marga

• 25 Januari 2011 - 18:45

Geria:

Hallo allemaal
    Wat reuze spannend weer dit wordt vast weer een hele leuke boeiende
    vakantie Met heel veel verschillende
    indrukken zullen jullie dan weer huiswaarts keren. Maar eerst nog even naar school en werk. Wij wensen
    jullie alvast een goede reis Maar wij zien elkaar nog wel bij school en andere activiteiten.