Hobbelend van de bergstam - Dinsdag 21-02 - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Hobbelend van de bergstam - Dinsdag 21-02 - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Hobbelend van de bergstam - Dinsdag 21-02

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

21 Februari 2012 | Thailand, Chiang Dao

Zoals voorspeld, werden we wakker door het hanengekraai en roerigheid in het dorp.
Lekker fris buiten en door het dak van het hutje (wat allemaal kieren heeft, geeft niet, want het regent toch niet) de zon zien opkomen.

We hebben goed geslapen, al lag het wat hard (wat wil je ook als je een waterbed gewend bent :)). We zitten nu aardig in het Thaise ritme. Het ontbijt werd om 8 uur buiten geserveerd. We zagen al wat tassen staan en dachten dat ze weer was klaar hadden staan. Tijdens het ontbijt kwamen steeds meer vrouwen en kinderen er aan. En toen werd het duidelijk. Er werd een markt uitgestald voor ons!! Ook de kinderen zaten er bij, Ger vroeg zich al af of de leraren een vergaderdag hadden :).
We moesten dus aan de markt geloven. Maaike kreeg traditionele kleding aan, alles om maar te kunnen verkopen. En dat is gelukt, ieder heeft een leuk souvenir uitgezocht. Ger en ik een petje (volgens Ger kan Lianne nu zo naar het carnaval :-), Inge een sjaal, Maaike een armbandje en Frank een leuke sleutelhanger en katapult, dit keer een Thaise uitvoering. Frank toonde zich weer een ware handelaar! Hij is er veel beter in dan Lianne!

De oudere vrouwen hier hebben trouwens allemaal vreselijk vieze zwarte tanden. Dit komt van het kauwen van cat (soort tabak). Het tabak kleurt rood, waardoor het ook nog lijkt of de mond bloedt. Kortom geen gezicht! Het is voor de kinderen een extra stimulans om goed te poetsen.

’s Morgens had Lianne nog een rondje gemaakt om wat foto’s te knippen. Ze dacht toen nog wat is dat voor een uitkijktoorntje. Nou dat bleek dus een olifantenopstapplaats :)
Na de markt mochten we meteen opstappen, wat een geweldige ervaring!!! Bij de ochtendzon op de rug van de olifant door de mooie natuur. Genieten!!! Wij snappen nu ook waarom deze bouwsteen/excursie hobbelend naar de bergstam heet (in ons geval dus van de bergstam). Het hobbelt heerlijk op zo’n olifant. We hebben een klein uur bergopwaarts op de rug van de olifant mogen zitten. Op het het eind mochten Ger, Frank en Maaike nog even voorop bij het hoofd zitten.

Na de olifantenrit maakten we een wandeling van zo’n 45 minuten, waarna we op een vlot gingen varen. Ook dit was rustgevend. De kinderen mochten mee helpen punteren. Vooral voor schipper Frank natuurlijk super.

Het geheel werd afgesloten met een heerlijke Thaise maaltijd (2x warm eten op een dag is hier gewoon). Om 14.00 uur waren we weer in ons hotel in Chang Mai; Karinyhip Village
Dit is meer een klein parkje met aaneengesloten bungalows met in het midden een zwembad. Super voor elkaar! De kinderen plonsten direct in het zwembad.
Ik heb de was even weggebracht, want dat was na de trekking wel nodig en in de rugzakken houd je natuurlijk niet zoveel kleding. Voor de kosten hoef je het wassen niet te laten 35 bath (nog geen euro) voor een kilo!

Tegen de avond moest er wat huiswerk gebeuren en typen voor Frank (dat was wel vervelend ). ’s Avonds de night market bezocht. Moet je ook meegemaakt hebben. Alles is er te koop. Buiten wemelde het trouwens van de vliegende mieren. Binnen had je dat niet.
We hebben hier ook gegeten, dat doet bijna iedere Thai volgens ons. Het is een ware business, lopende band werk.
Het is als het ware een lang lopende snackbar, waarboven de borden hangen wat je kunt bestellen. Je betaalt met coupons die je eerst koopt. Vervolgens zit je in de hal. Je pakt uit een bak het schone bestek, ontsmet het voor de zekerheid in een bak kokend water en gaat zitten. Je eet dan voor 40 bath (1 euro) p.p.!

Morgen blijven we bij het hotel. Lekker zwemmen en niets doen.
Om 18.00 uur vertrekt de trein naar Bangkok. De volgende ochtend zullen we dan bij het station worden opgehaald en meteen doorgaan naar Kanchanaburi (River Kwai, Birma spoorlijn).

• 21 Februari 2012 - 19:38

Rob:

Ik heb net wat verhalen en foto's bekeken. Jullie hebben volgensmij wel een hele mooie vakantie tot nu toe :) Wat een leuke dingen! Ik begrijp dat Frank binnenkort op de markt te vinden is? =P Ook dat olifantsritje ziet er super gaaf uit!
    Verder wil ik nog wel, een beetje laat, Frank en Inge feliciteren!

\(^^)/

Veel plezier nog verder, ik houd deze pagina in de gaten :D

• 21 Februari 2012 - 19:52

Nikki:

Zijn de Thaise mensen erg arm? En lopen er ook mensen/kinderen met dieren?
    Heel veel groeten:Nikki

• 22 Februari 2012 - 07:06

Ina:

hallo allemaal, wat is het toch leuk om je vrije woensdag ochtend te beginnen met verhalen uit Thailand. Veel plezier in
    Bangkok:)

• 22 Februari 2012 - 20:12

Jan:

ik snap het niet !
    jullie kunnen toch ook gewoon voor jullie huis op een vlot varen ?!
    maar ik denk toch dat datn iets leuker is

• 23 Februari 2012 - 21:00

Marianne Muter:

oh wat hebben jullie een geweldige vakantie. Ik geniet ontzettend van jouw reisverslagen en fotos, helemaal super!

• 27 Februari 2012 - 12:04

Roelie Jalving:

Lianne wat een geweldige belevenis
    ook voor de kinderen wat geweldig dat zoiets mogelijk is.heel erg bedankt voor je verhalen . nog heel veel plezier en geniet er van.
    groeten van Roelie