NamTok Zaterdag 25-02 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu NamTok Zaterdag 25-02 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

NamTok Zaterdag 25-02

Door:

Blijf op de hoogte en volg Lianne

25 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Gisteravond weer even de voetjes van de vloer gehad, iedereen deed mee. Opa Lucas we misten jou, maar wees gerust het feesten is wel doorgegeven.
Net zoals gisteren hoorden we allerlei nachtgeluiden, maar die van de gekko het meest. Grote gekko’s hebben ze hier!!! De kinderen hebben een paar op de foto gezet. De lokale mensen vangen ze om ze te verkopen. Er zijn hier namelijk mensen die gekko’s eten.

De volgende dag om 9.00 uur vetrokken met de longtailboot naar een paar opstapplaatsen verder. Daar zijn Maaike, Inge, Ger en Lianne met een zwemvest (verplicht) in het de River Kwai Noi gesprongen en terug gezwommen. Dit klinkt heel stoer, maar was erg gemakkelijk, aangezien je stroomafwaarts ging en de stroom zeer sterk was. Frank bleef met Ranna (gids) op de boot en maakte de foto’s.
Het water was heerlijk qua temperatuur, gewoon warm en het was een geweldige ervaring om zo tussen de hoge rotsen in de rivier te zwemmen. Ook heerlijk om af te koelen, want je zweet hier zelfs als je niets doet, zo warm.

’s Middags gingen we op de trein vanaf NamTok. Hier hebben we over de zogenaamde dodenspoorlijn gereden. Nam tok is het laatste station die nog in gebruik is van de Thai-Birma spoorlijn omdat de relatie met Birma niet zo goed is en ze vluchtelingen willen weren. Vanuit de trein hadden we een heel mooi uitzicht over de rivier en de originele houten skeletbouw van de spoorlijn. Het ritje duurde ongeveer een uur, waarna we begonnen aan de ongeveer 3 uur durende mini busreis naar Bangkok. Dit klinkt lang, maar aangezien het een comfortabele minibus was, met airco was het prima te doen. Het was in de bus eens stuk aangenamer dan buiten. De kinderen vermaakten zich met naar buiten kijken, de Nintendo of gingen lezen. We zijn langs Nakhon Pathom gereden (een van de oudste Thaise nederzettingen) Nakhon Pathom is belangrijk voor de Thai als geboorteplaats van Boeddha. We hebben besloten er niet in te gaan, omdat de kinderen graag in 1 x door wilden rijden naar Bangkok.

In Bangkok verbleven we weer in het Nouvo city hotel en gingen zwemmen op het dak. We hebben dit keer niet in het hotel gegeten (omdat we de vorige keer allemaal na elkaar het eten kregen), maar gingen naar een echt Thais restaurantje tegenover het hotel aan de straat. We hebben daar heerlijk een typisch Thais gerecht gegeten, namelijk pad thai. Frank en Maaike hielden het toch maar bij salade met frietjes. Voor 15 euro gegeten en gedronken!
Daarna nog even de stad in met de tuk, tuk. De Wat Suthat van de buitenkant en de reuzenschommel bekeken (met name de kinderen wilden deze graag zien!). Van de reuzenschommel staan nu nog twee, hoge (± 25 m), rode teakhouten stammen met een versierde dwarsbalk. Ze dateren uit 1784. Er werden tot 1933 ter gelegenheid van het twee dagen durende Tri Yamahvafeest levensgevaarlijke wedstrijden gehouden. Aan de dwarsbalk werden touwen voor de schommel bevestigd. Schommelend probeerden driemansteams met de handen of de mond een geldbuidel te grijpen, die aan net zo hoge bamboestang bevestigd was. Deze stond op 20 m. van de schommel, zodat de mannen het begeerde geld alleen konden bereiken als de schommel in een hoek van 90° stond. Na talrijke zware ongelukken en doden werden de wedstrijden verboden.
Na een snelle wandeling door Khaosan Road (een lekkere drukte, zeker op zaterdagavond), gingen we naar ons bedje in het hotel.

Morgen Bangkok verder verkennen. We gaan naar de Wat Pho en een fietstoer doen met Co van Kessel. We gaan verder met de nachttrein naar Surat Thani (zuid Thailand), waar we ’s ochtends bij het station worden opgehaald om te vertrekken naar Khao Sok. Daar zitten we in een rafthuisje en 2 dagen in een lodge. We gaan we gaan o.a. een trekking doen in het regenwoud. We verwachten 5 dagen geen internetverbinding.

Op onze laatste bestemming Koh Samui (times fly's when you having fun) is zeker internet!

• 25 Februari 2012 - 18:24

Marjan DJ:

Wat leuk dat ik weer kan meegenieten.
    Wat een mooie plaatjes en verhalen.
    Wat zijn jullie kinders (en jullie zelf uiteraard) geluksvogels!
    Blijf genieten.

Groeten vanuit Groningen, waarbij deze site, in een uiterst rustige dienst, leuk tijdverdrijf is!!!

zuster Clivia ;-)

• 25 Februari 2012 - 19:20

Hillie:

Met veel plezier lees ik jullie verhalen.
    Vanaf nu zal ik het een weekje moeten missen: voorjaarsvakantie!!
    We gaan naar Noordwijk.
    Over 6 dagen pak ik de draad weer op!!

• 26 Februari 2012 - 09:33

Ina:

Hallo allemaal,
    Weet je wat grappig is, de gekko op jullie foto ziet er zo net uit, als de gekko die in Costa Rica mijn moeder de stuipen op het lijf heeft gejaagd. Dan is de wereld eigenlijk maar heel klein. Veel plezier de komende dagen in het regenwoud. Dat wordt vast een hele bijzondere belevenis.

• 26 Februari 2012 - 18:10

Eva&rosa Fissering:

Hoi allemaal
    Hoe gaat het bij jullie ??
    Al zin om naar huis te gaan?
    Wij hebben nu vakantie!!!
    en hebben jullie de voetjes van de vloer gehad leuk hahaha

nou bij ons wordt het weer wat warmer maar het is nog steeds een beetje koud hoor!! hahah

nou nu komt rosa doei xx eva

is het er lekkerweer
    ik ben wel een beetje jaloers
    dat jullie naar een prachtig land mogen als je thuis bent kom ik gauw weer langs of jij bij ons want over twee weken krijgen we een puppy
    leuk jurkje heb je aan inge prachtig
    alleen het jurkje van mij is mooier:-)
    grapje groetjes rosa:-)

• 27 Februari 2012 - 11:14

Femke:

Wat een prachtige verhalen en mooie foto´s!!
    Geniet ervan, maar dat doen jullie overduidelijk!

Groeten!

• 27 Februari 2012 - 18:10

Belinda !!!!:

Hoi
    bedankt voor het verjaardags kaartje
    maaike inge frank ger lianne
    en mooie foto,s hoor

gr. Belinda

• 27 Februari 2012 - 18:38

Belinda !!!!!!!!!!!!:

hoi maaike
    ik ben met mijn verjaadag naar eco/drome daar ben ik in de ijstijd geweest cool toch
    Maaike!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mandy = dolf
    Rosan = tina
    Lindel = meisje jolanda.
    Maaike = ?
    wat een leuke belevenissen maken jullie mee. ik mis je grapjes.
    Groetjes lindel XXXXXXXX
    ps ook van mijn papa,mama,manon en ruben