Khao Sok; Arts Riverview lodge Dinsdag 28-02 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Khao Sok; Arts Riverview lodge Dinsdag 28-02 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Khao Sok; Arts Riverview lodge Dinsdag 28-02

Door:

Blijf op de hoogte en volg Lianne

29 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Om 7.00 uur begon de dag voor Ger en Lianne en de Duitse medegasten met een longtailboottrip op zoek naar wildlife. De avond daarvoor hadden we met de kinderen overlegd en zij wilden liever blijven slapen.
De temperatuur is nog heerlijk ’s ochtends en we worden beloond met het zien van enkele wilde (grote en kleine) Makaak-apen en gibbons, die water komen drinken en zich hoog in de bomen begeven.
Na een uur zijn we weer bij onze basis en waren Maaike en Inge net wakker.

We krijgen een goed ontbijt (dikke pannenkoek met banaan en voor Frank ei met worst) en hebben nog even tijd om te zwemmen. Om 10.00 begint de reis naar de volgende bestemming in National Park Khao Sok; Arts Riverview lodge.
We konden als afscheid nog even genieten van een 45 minuten durende tocht over het meer.
De reis vervolgde zich op een pick-up (achterop), dus in principe lekker luchtig, maar toch zweten we. Bij aankomst heeft Lianne haar broek nat van zweet en dikke voeten. We reizen dan wel veel, maar het is niet vervelend, aangezien de omgeving mooi is je van alles ziet.
Maaike had v.t.v. een reistabletje gehad en ze werd gelukkig nu niet misselijk.

Om exact 12.00 uur kwamen we bij de lodge aan. Dit is een mooie lodge aan de rivier. De kinderen nemen meteen een duik en ik verzamel de was (wat weer nodig is) en ga naar de laundry. Het is wederom erg heet!!! Gelukkig zit onze lodge in het bos. We zitten hier in het regenwoud en we horen dezelfde hoge geluiden als in Panama. Ook hier springen de apen van dak naar dak.

’s Middags relaxen en for the kids some homework . Aan het eind van de middag zien we een grote groep apen bij de rotsen aan de rivier, mooi om te zien! Het waren er wel 40! Volgens Inge hielden ze een vergadering of zo :).

’s Avonds gegeten een eindje verderop gegeten. Het restaurant van de lodge werd niet aanbevolen. Hier zijn we wandelend met de poncho’s aan en zaklampen op het hoofd (lekker spannend) naar toegegaan, aangezien we de eerste onweersbui met een beetje warme regen meemaakten. De elektriciteit was uitgevallen dus gegeten bij kaarslicht. Het was een gezellig tentje (Bamboo lodge) en er waren met name backpakkers. Hier was in principe internet, maar ja zonder stroom natuurlijk niet, morgen opnieuw een kans.

Vandaag is er elektriciteit en lukt het dus om op internet te gaan. Het verslag van vandaag (woensdag) schrijf ik vanavond en volgt morgen of overmorgen. We ga nu zo weer lekker Pad Thai eten.

• 29 Februari 2012 - 18:10

Rich, Har, J En I:

Mooi! Heerlijk allemaal en veel te zien en veel te doen. Leuk hoor. Heel veel liefs van ons allemaal!!!!

• 29 Februari 2012 - 19:29

Roelof & Anneke:

Prachtige foto's en mooie verhalen. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Liefs en groetjes.

• 29 Februari 2012 - 19:30

Hannie:

Hoi familie,
    wat leuk om via al die foto's en verslagen nog eens Bangkok te beleven. Maar zijn jullie niet naar Pat pongh geweest, of bestaat dat niet meer? Ik hoor het wel.
    Nog veel plezier en geniet nog maar even lekker verder.

• 01 Maart 2012 - 10:07

Janny Z.:

Wat weer fijn om al jullie verhalen te lezen. En ik verheug me al op de rest van de foto's. Geniet er nog lekker een poosje van. Knuffel.