We gaan en zijn er! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu We gaan en zijn er! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

We gaan en zijn er!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

17 Februari 2013 | Indonesië, Ubud

Terwijl Frank en Maaike nog naar school gingen, was de rest bezig met de laatste voorbereidingen.
Gelukkig waren de rugzakken grotendeels gepakt.
Om 15.15 waren Frank en Maaike vrij. Ze hadden een leuke dag gehad, maar helaas heeft Maaike de verjaardag van de juf niet kunnen vieren, want ze was ziek. (Beterschap juf!!) Snel de vakantiekleren aan wat drinken en de laatste was nog ophangen en toen konden we dan echt vertrekken! We hebben er zin in!

Door de mist en regen (nee het is niet erg om weg te gaan :-)) bracht Adri bracht ons naar het station. Daar stonden als verrassing opa Jan en oma Matty ons uit te zwaaien! Om 16.15 vertrokken we van het station uit Emmen.
We wisten al dat ons vliegtuig een half uur vertraging had, we vertrokken dus om 21.30 i.p.v. 21.00 uur. We hadden namelijk elektronisch ingecheckt en kregen een sms’je. In Schiphol aangekomen konden we toen zelf de rugzakken inchecken. We legden de rugzak op de band, scanden onze code en er kwam een geprinte label uit die je kon bevestigen aan de rugzakhoes. Vervolgens klikte je op ok en het luik sloot zich en weg was je rugzak. Weer iets nieuws geleerd. We zijn helemaal vergeten om er foto’s van te maken.

De vliegreis verliep voortreffelijk, weinig turbulentie en goede landing, dus geen misselijkheid dit keer gelukkig! We vlogen in 11 uur naar Singapore, keken eerst een film en hebben daarna grotendeels geslapen dus de vliegreis vloog om (de tabletten werkten dus prima Gerda!).
In Singapore moesten we er een uurtje uit voor het tanken en schoonmaken van het vliegtuig. Daarna vlogen we nog 2 uur en 10 minuten en we waren in Bali (Denpasar). Ook dit verliep goed, het is dan inmiddels 21.30 plaatselijke tijd. We vinden het altijd heerlijk om met KLM te vliegen. Nederlandse films en aardig personeel!
De steward die met ons meeging vanaf Singapore was zo aardig om ons naar twee andere lege plaatsen te brengen, zodat Frank en Inge bij het raam konden zitten. Echt super! Maaike sliep ook deze twee uur.

In Denpasar moesten we eerst visa kopen. Meteen iets meer dan een miljoen rupiah kwijt (delen door 12500). Goede rekenles voor de kinderen 
Daarna lag de bagage al op de band en zagen we bij de uitgang direct de taxichauffeur met het bordje Zwaan. Hup in de taxi en na iets meer dan een uur waren we bij onze bungalow (Siri) in Ubud. De vertraging die we in het begin hadden opgelopen hadden we niet ingehaald, maar dit verliep super snel.
Het ziet er hier goed uit , maar het is natuurlijk donker. De warmte is ons wel bekend, maar is toch altijd even weer wennen. Het geluid van de krekels is ook bekend, maar heerlijk! De gekko’s zijn ook weer goed aanwezig, maar ja ook dat geeft niet meer de schrikreactie zoals in Panama.
We drinken wat en gaan slapen. Frank is echter de enige die in slaap kan komen, want ja die had geen tabletje genomen in het vliegtuig en had dus niet zoveel geslapen. Voor ons gevoel is het namelijk 7 uur eerder, dan de inmiddels 24.00 uur deze tijd.
Kortom iets meer dan 24 uur onderweg geweest. Zo voelt het niet!

Om 2.00 slaapt Maaike nog niet en gaat maar even lezen op het balkon. Een dik uur later ga ik er maar eens uit, kan ook niet slapen en type daarom dit verhaaltje. Ach na een paar dagen ben je er aan gewend, maar nu is het even omschakelen.
Het is zoals Harja schreef, een heerlijk gevoel zo in het begin van je vakantie met alles nog voor je! Wat zal het ons brengen? Margriet we hebben er op getoost, met de Tia Maria, je kent het gevoel!

P.S.
- Marijke, ik-> Inge ben blij dat je me de handbaluitslagen stuurt!! Succes vandaag!
- Romy aapje heb ik weer bij me! De snoepjes waren errrg lekker. Ik heb ze al bijna op. De voice kids kan ik hier helaas niet zien, dus is het leuk dat jij hebt geschreven hoe de uitslag was.
(Lianne-> ze wou al het snoep wel in 1 x opeten, maar dat mocht niet van mij ).

  • 17 Februari 2013 - 06:08

    Marjan De Jonge:

    Hej super, veeeel plezier! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groet Marjan

  • 17 Februari 2013 - 08:35

    Nanda:

    Hallo reislustige vakantiegangers :)

    De reis is dus goed begonnen! Inderdaad handig hè dat je je koffers zelf mag inchecken. We kunnen steeds meer zelf, straks mogen we ook zelf vliegen, haha.
    Heel veel plezier! Ik ga weer genieten van de verhalen!

    Groetjes Nanda

  • 17 Februari 2013 - 09:39

    Janny Zwiggelaar.:

    Hoi allemaal. Allereerst natuurlijk Frank even van harte feliciteren met z'n 13de verjaardag. Je viert je verjaardag wel steeds op een andere plek op de wereld. Dat kunnen niet veel kinderen zeggen.....haha.
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is en dat jullie konden slapen in het vliegtuig. Freddy en ik kijken uit naar al de verhalen en vooral natuurlijk naar de foto's. Veel plezier. Knuffel, Janny.

  • 17 Februari 2013 - 10:52

    Bertus En Gini:

    zo reislustige familie jullie zitten niet zo heel ver bij ons vandaan .Hier is het lekker warm en ik denk bij jullie ook.We hoeven niet jalours te zijn op elkaar wat het weer aangaat.Alleen Bali was in opspraak de laatste weken wat drankjes aangaat.Ze mixen alcoholische drankjes wel eens in de bars.Dus kijk daar even voor uit.Voor de rest wensen wij jullie ook een hele mooie vakantie
    Bertus en Gini

  • 17 Februari 2013 - 11:28

    Jannie Kuipers:

    Wat een geweldig avontuur! Frank en Inge nog gefeliciteerd met jullie verjaardag! Veel plezier en mooie ervaringen toegewenst! Groetjes, Jannie

  • 17 Februari 2013 - 11:31

    Hillie:

    Hallo familie Evenhuis,

    Vanuit het saaie Emmen (weer dan hè :)), zit ik op mijn bankje thuis op zondagmiddag 12.15 uur jouw verslag te lezen Lianne.
    En het eerste wat ik denk is: och, wat zou ik daar graag met mijn fototoestel de gekko's spotten :). De krekels, en ............. ach eigenlijk al het moois wat jullie nu gaan zien.
    Kortom: jaloers!!!
    Niet echt natuurlijk, ik geniet op deze wijze ook een beetje mee.
    De lange reis hebben jullie achter de rug, beetje bijkomen, en dan volop genieten.
    Wat een genot dat de slaappillen zo goed werkten, dan zijn de vele reisuren zo voorbij.

    Ik kijk al uit naar het verslag van de eerste belevenissen :).
    Veel plezier!

    Groetjes,
    Hillie

  • 17 Februari 2013 - 19:14

    Dina:

    Weer heel veel plezier tijdens jullie vakantie! We lezen weer mee :-)

    Groetjes,

    Dina

  • 17 Februari 2013 - 20:55

    Belinda:-):

    HEY
    vakantiegangers
    een fijne vakantie en een fijne verjaardag Frank
    en al vast gefeliceerd Inge


    greotjes
    belinda coby
    simon
    :-)

  • 18 Februari 2013 - 18:57

    Femke:

    Hallo allemaal,

    Ik wens jullie een hele fijne vakantie!
    Ik was wel een beetje verdrietig Maaike, omdat ik mijn verjaardag niet kon vieren.
    Nu ben ik weer beter en we zullen het vieren als je weer thuis bent!!
    Geniet ervan!

    Groetjes juf

  • 18 Februari 2013 - 22:57

    Hannie:

    Frank en Inge nog en van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en Lianne, ik zit er al weer helemaal in de reis. Veel plezier nog. Groetjes Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Ik reis samen met ons gezin, bestaande uit Ger (1966), Frank en Inge (2000) en Maaike (2003)

Actief sinds 29 Jan. 2010
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 169926

Voorgaande reizen:

15 Maart 2019 - 02 Maart 2019

Costa Rica 2019

23 Februari 2018 - 12 Maart 2018

Zuid-Afrika 2018

18 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Suriname 2017

14 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Cuba 2015

15 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Namibië 2014

15 Februari 2013 - 06 Maart 2013

Bali 2013

17 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Thailand 2012

20 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Terug naar Kenia - 2011

21 Februari 2010 - 10 Maart 2010

Panama 2010

Landen bezocht: