Ubud raften - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Ubud raften - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Ubud raften

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 Februari 2013 | Indonesië, Ubud

Allereerst bedankt voor jullie reacties en felicitaties! Zo voelden ze zich echt jarig!
Dan even een mededeling, wij kunnen vanaf hier niet terug mailen. We ontvangen jullie mails wel en kunnen ze lezen, maar dus niet beantwoorden. Normaal gesproken kan ik dat wel ergens anders met deze laptop. Ik denk dat het aan het park ligt, maar als iemand de oplossing weet, dan horen we het graag !

Vannacht was het balkon weer bezet met een lezer! Frank dit keer :-). Hij kon nu niet slapen. Hij is inmiddels begonnen met deel 3 van De grijze jager. Deel 2 had hij net niet uitgekregen, hij had hem vrijdags al meegenomen naar school, anders moest hij dat dikke boek mee terwijl hij het bijna uit had. Het was hem op school ook net niet gelukt om het boek uit te lezen. Gelukkig had juf Jolanda een goede oplossing, de laatste vier bladzijden gekopieerd! Bedankt juf Jolanda!

Vanochtend vroeg opgestaan en gezongen voor Inge. Daarna ontbijten en tussen 9.00-9.30 vertrekken naar het raften was de bedoeling. Maar om 9.05 was er nog niemand…toch maar eens gebeld. Taxi was onderweg. We begonnen net te twijfelen of het nog goed kwam, of de taxi kwam er aan (inmiddels 9.20).

Gewapend met reddingsvest, helm en peddel liepen we naar beneden naar de Ayung rivierkloof.
Een hele wandeling naar beneden, maar geweldig mooi!
Het raften was super leuk! We zaten in de boot met 1 andere man, een Braziliaan die aan het backpakken was. De gids zat achterin en gaf commando’s, forward, backward, stop, down, left or right. Na even oefenen ging dit perfect :-).
Gelukkig voor Lianne was het ook gaaf. Ze had zich nog even zorgen gemaakt, ze is namelijk de angsthaas in de familie.
Halverwege nog gestopt bij een kloofwand met prachtig snijwerk en voor een douche onder een waterval. Na het raften werd de boot leeg gehaald en was er vrouw die de boot in haar eentje op haar hoofd naar boven droeg. Respect, want was een flinke klim! Het waren met name vrouwen die deze boten droegen!
Vervolgens kregen we een lunch met rijst en zeer scherp toebehoren. Dit was niet aan de kinderen besteed en aan Lianne gedeeltelijk. Gelukkig lustten Ger en de Braziliaan de andere porties ook wel :-). Om 13.30 waren we weer terug in Ubud.

Bij aankomst in de bungalow lag er een verrassing van onze reisorganisatie Riksja travel (balionline.nl). Er werden twee cadeautjes bezorgd, een ’t shirt van Bali voor Frank en een sarong voor Inge! Erg leuk!
We waren er nog maar net weer toen er een gigantische onweersbui kwam, de hele lucht was grijs. Het regent dan een uurtje gigantisch en vervolgens is het droog en meteen weer warm. Het is overdag sowieso lekker warm (niet te), maar bewolkt, dus verbranden doen we niet.
Straks lekker noedels eten op verzoek van Inge :-)

Morgen een taxi huren en willen we o.a. naar de zeetempel Tanah Lot

• 19 Februari 2013 - 09:06

Dina:

Nog van harte gefeliciteerd met de jarigen. Wat fijn dat de reisorganisatie daar ook nog aan heeft gedacht ;-) Raften blijft leuk. Weer eens anders op het water dan zelf peddelen.

Ben benieuwd naar het volgende blog! Veel plezier in Tanah Lot!

Groetjes,
    Dina

• 19 Februari 2013 - 11:01

Ina:

Frank en Inge nog gefeliciteerd met jullie verjaardag, wat een aparte belevenis om op Bali je geboortedag te vieren. Zo lezen genieten jullie met volle teugen. Veel plezier de komende dagen.

• 19 Februari 2013 - 13:52

Geke:

Hoi Inge -
    Wel een beetje laat, maar: Van harte gefeliciteerd met je 13de verjaardag!! Ik heb al gelezen dat het heel leuk was!! Nog een geweldige tijd toegewenst!!
    xx Geke
    (ps Lianne, ik vind het zo erg, hoor, dat je niets terug kan mailen; het is al heel leuk om jullie avonturen te lezen - geniet maar fijn van je tijd op Bali!!)

• 19 Februari 2013 - 14:02

Jannie R:

Hoi Inge,

Jij ook nog gefeliciteerd met je 13e verjaardag!
    De foto's zien er goed uit!

Volgens Niels ligt het emailen aan de instellingen van het park.
    Of probeer het eens via webmail.

Veel plezier nog.