Lovina, Treetop adventure en Gitgit waterval - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Lovina, Treetop adventure en Gitgit waterval - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Lovina, Treetop adventure en Gitgit waterval

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

26 Februari 2013 | Indonesië, Lovina

Om 5.30 ging de wekker (bij jullie 22.30 uur) help, is dit vakantie? Maar het beloofde wat te worden want we zouden om 6.00 uur op het strand zijn om dolfijnen te spotten. Het strand is 5 minuten lopen van onze cottage dus dat scheelt.

We vaarden een heel eind de zee op met heel veel vier en een half persoonsbootjes! En net toen we dachten dat de dolfijnen verstoppertje aan het spelen waren zagen we er heel veel achter elkaar. Ze trekken namelijk voor dat de zon teveel begint te schijnenr parallel aan de kust langs om zich te voeden met plankton. Ze gaan dan wel helemaal voor Bali langs en dan door naar Java. Wegens benzine tekort gingen wij maar eerder weer terug. Het was heel mooi om te zien.
Helaas bewolkt weer, dus de zonsopgang kwam vanachter de wolken.

Om 8.00 waren we weer bij onze cottages en konden we van het ontbijt genieten. Het was ondertussen al weer 35 graden.
Na het ontbijt hadden we de keuze of snorkelen of naar de Tree top adventure park. De kinderen kozen unaniem voor Treetop adventure park. Dit is een klimpark met zipplines. Frank had zich de vorige keer bij het snorkelen niet helemaal goed ingesmeerd en heeft dus een klein stukje wang, zijn linker oor, arm en kuit nog behoorlijk rood :-(.
De straat op en een taxi gescoord. Bleek de eerste taxi niet eens te weten waar het was, gelukkig vroeg hij binnen 5 minuten en bleek de persoon daar het wel te weten. Over op een andere taxi want het busje van de eerste was niet geschikt om zo hoog in de bergen te rijden. De rit duurde nog ruim een uur, wat ons tegenviel. Wederom was hier niet de afstand het probleem, maar het feit dat je niet opschiet.

Bij Treetop adventure park aangekomen wilden ze ons eerst nog even afzetten door het dubbele te vragen. Ger ging druk aan het handelen toen er toevallig ook nog twee andere Nederlandse families aankwamen. Eén familie woonde op Borneo en bevestigde dat de gevraagde prijs niet terecht was. Uiteindelijk de helft er af. Het is verschrikkelijk hoe je hier overal moet handelen. Soms worden we er gek van.
Maar het klimmen kon beginnen! Wij dachten in eerste instantie dat het allemaal ziplines waren en dat was even een teleurstelling voor Lianne die normaal het klimmen eng vindt en de zipline wel durft. Maar ze heeft zichzelf overtroffen! Samen met Maaike de oranje en zelfs de blauwe route gedaan! Frank, Ger en Inge deden zelfs de zwarte route en die was eng en hoog!! Bovendien moest je een mega jump aan een touw maken en je vervolgens opvangen in een net. Leek net bungeejumping.
Het was grappig om te klimmen met de andere Nederlandse kinderen. Over en weer foto’s van elkaar gemaakt!

Om 14.00 waren we klaar met klimmen en de chauffeur wist een goed restaurant aan het Bratanmeer. Het was buffetrestaurant dus konden we mooi dingen uitproberen, zoals het toetje zwarte rijst (bruine rijst met bruine suiker) met kokosnootmelk! Dit is echt pikzwart en nodigde daarom nooit zo uit om te eten, maar was toch wel goed te eten (nou ja niet voor iedereen natuurlijk).
Maaike zei op de heenweg al, “hier zijn we al eens geweest” en dat klopte! Toen we de Pura Ulun Danu Bratan bezochten, want we zagen de tempel liggen.

Op de terugweg gestopt bij de Gitgit waterval. We hadden geluk want het begon na het eten te regenen en het was net even droog toen we daar waren. Frank heeft hier zijn souvenir (een masker) gekocht. Wederom zelf sterk gehandeld! We zaten weer in de auto en het begon te hozen!
Om 17.30 waren we weer bij de cottage, hier had het ook flink geregend, want we hadden een mini vijver voor de cottage en de kikkers gingen tekeer als gekken! We hadden vandaag in elk geval geluk gehad en geen last gehad van de regen :-).

Na een heerlijke dag, lekker zwemmen en helaas voor Inge wiskunde, Nederlands en Engels maken…
Morgen weer verder naar Tirtagangga met stop bij de Besakih tempel.

P.S. Juf Femke; Maaike is superblij dat ze er bij is om jouw verjaardag te vieren!

• 26 Februari 2013 - 17:28

Nanda:

Leuk dat we weer kunnen reageren op die mooie verhalen!! Jullie zien weer enorm veel. Ik had ook niet anders verwacht natuurlijk, haha. Het ziet er allemaal erg mooi uit!
    Leuke zipline foto's! Volgend jaar voel ik een Braziliaans jungleavontuur aankomen, haha.
    Heel veel plezier nog!!

Groetjes Nanda

• 26 Februari 2013 - 19:28

Fré:

wat maken jullie weer prachtige dingen mee.
    erg leuk om te lezen en de foto's te mogen bekijken
    tot sinas

• 26 Februari 2013 - 23:29

SMER:

Fijn dat we weer kunnen reageren op jullie verhalen en belevenissen!
    Geweldige dag hebben jullie weer gehad en wat een mooie foto's van de dolfijnen! En was de zonsopgang ook mooi?
    De Gitgit waterval ziet er heel wat groter uit dan in augustus.
    Lijkt me doodeng die ziplines maar knap dat jullie dat gedaan hebben!
    Veel plezier bij de Besakih Tempel and don't pay too much!
    Groetjes van Sirt, Margriet, Eva en Rosa

• 27 Februari 2013 - 14:26

Melanie:

hé Maaike

je hebt het daar vast leuk .
    ik wou even zeggen dat juf Alies vandaag voor het laatst was.
    dat is best wel jammer hé maar nu hebben we de hele week juf Femke.
    en wat heb jij mooie foto's gemaakt. we missen jou wel een beetje.

veel liefs Melanie