Sanur Seawalking 04-03 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Sanur Seawalking 04-03 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Sanur Seawalking 04-03

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Maart 2013 | Indonesië, Sanur

Lieve zus, vandaag echt 40! Gefeliciteerd, join the club :-) Jannie Blok ook felicitaties voor jouw verjaardag vanaf hier!

Wat zal ik schrijven van vandaag? Tjee, wat een drukte!! De reistijd van vandaag was niet wat we verwacht hadden!
We zijn a. verkeerd voorgelicht over de afstand (ze doen alles om toeristen te lokken. We gingen dus naar Tanjung Benoa i.p.v. Benoa haven) en b. het bleek dus ruim anderhalf uur rijden i.p.v. het beloofde half uur (o.a. vanwege files).
We passeerden o.a. Kuta en Jimbaran, wat een drukke steden, wegen en wat een scooters. Midden en noord Bali zijn vele malen mooier, vinden wij althans! Wij zijn dan ook geen stadsmensen en ook geen echte liefhebbers van de beach. Het ressort is gelukkig keurig, standaard en prima. Met strand en klein zwembad.

Aangekomen bij de Benoa beach was het één toeristen/massagebeuren. Hier heeft onze reisorganisatie Riksja travel ook niets van op de site staan en dat begrijpen we. Lopende band werk en proberen de toerist zoveel mogelijk te laten doen (sky diving, jetskiën, parasailing, snorkelen, duiken, sea walking, bananenboot etc. ) Lopende band werk.
Maar goed, het lopen op de zeebodem, waar wij voor kwamen, was een belevenis. Maakte de reis toch nog goed.
Nu ik (Lianne) dit schrijf snap ik echter nog niet dat ik het heb gedurfd, maar ik heb het gedaan! Ger en Maaike gingen eerst. Ik vond het super dat Maaike (en Ger) dat direct durfde(n), de rest moest eerst de kat uit de boom kijken. Je kreeg namelijk amper uitleg van te voren. De bol die je op je hoofd kreeg zag er toch wel iets anders uit dan op de folder, wat al wennen was. Als je t/m je schouders in het water zat kreeg je de bol, soort van helm/masker op je hoofd. Dit was best zwaar wat de eerste shock was en je werd min of meer naar beneden geduwd en je moet maar vertrouwen dat het goed gaat, want de helm is niet afgesloten (tweede shock). Door de overdruk in de helm is dat niet nodig en kon je rustig ademen en rondkijken. Daardoor voelde je ook geen druk op je oren. Dit is hoe de eerste duiker ook te werk ging. Op Ger na moest iedereen de helm ondersteunen, omdat we de schouders niet breed genoeg hadden. Dat maakte het zwaarder en lastiger. Het was super om te doen, maar toen ik het vierkantje had gelopen (ruim een kwartier) vond ik het ook wel genoeg.
Je zakte 7 á 8 meter naar beneden en daar kon je over de bodem lopen langs een koord dat je moest vasthouden. Dat was ook wel goed, want de stroming was sterk. Dat maakte het water helaas ook wat troebel. We hadden brood mee en konden dat voeren aan de vissen, waarna we heel veel vissen te zien kregen.

Het snorkelen was daar niets aan. Het water was te troebel en te onrustig. We klaagden hierover (was ook niet wat ze ons beloofd hadden) en daarom mochten de kinderen nog een kwartiertje op de bananenboot. Dit was een groot succes. Ger en Lianne mochten in de motorboot mee en konden dus foto’s maken.
Daarna gingen we in een glasbottomboot (nou ja, de boot had inderdaad twee kleine raampjes in de bodem ha, ha) naar Turtle Island. Dit was grappig om te zien. Op dit eiland laten ze de eieren uitkomen en zetten dan de schildpadden terug om er voor te zorgen dat er zoveel mogelijk terug gezet kunnen worden, opdat de schildpaddenstand toeneemt.
We mochten allemaal een schildpad vasthouden en er mee op de foto. Behalve Frank en Lianne heeft ook iedereen een slang om de nek gehad.
Daar hebben we ook lady GaGa, Tom Cruise en Harry Potter gezien ha, ha (een kraai, twee uilen). Met de glasbottomboot terug en toen kon de reis in de auto weer beginnen…
Gelukkig minder file dit keer, maar nog steeds ruim een uur.

Terug bij het hotel nog tijd voor wat zonnen en zwemmen. Daarna gegeten bij een rock café genaamd Bamboo. Dit was heerlijk en gezellig met live muziek! Eigenlijk hadden we geluk. We zaten bij het restaurant er naast. De ober had bij binnenkomst (nou ja binnenkomst, het is natuurlijk buiten aan het strand) beloofd dat er pizza was. De kinderen mochten namelijk de laatste avond kiezen. Toen we eenmaal zaten bleek er geen pizza te zijn…ze waren net de drankjes aan het klaarmaken. Wij zijn wel opgestapt naar het café ernaast. Een goede keuze! Heel goed, gezellig en helemaal vol! Ernaast kwam helemaal niemand! Zal dus waarschijnlijk wel iets over de kwaliteit van het eten zeggen? Geluk bij een ongeluk dat we verhuist waren??

Morgen vertrekken we om 18.00 uur vanaf dit ressort. Hebben we nog de hele dag om even te zwemmen te zonnen en mogelijk nog een souvenir te kopen. We zullen als het goed is woensdag 6 maart om 7.55 landen op Schiphol.
Adri zal ons ophalen en pap en mam zullen stamppot met rookworst voor ons maken :-). Met name de kinderen zien hier erg naar uit! Ze hebben ook zin om de vrienden/vriendinnen terug te zien en te handballen!

Dit is in principe het laatste verslag vanaf Bali. De terugreis zal het laatste verslag worden vanuit Kibbelveen.
Bedankt voor al jullie reacties!
Wij zullen de warmte (gelukkig is het voorjaar bij ons leze we!), geluiden, vriendelijke mensen, kwakende kikkers en gekko’s missen, maar zoals Kibbelveen is er geen één! (Gelukkig :-))

Wist je dat:
- Iedereen hier een scooter heeft en er rustig met 2 volwassenen en 3 kinderen op zit. Soms zelfs nog met hond erbij.
- Bijna iedereen hier op slippers loopt en er ook mee op de scooter zit.

• 04 Maart 2013 - 17:26

Nanda:

Sjonge, wat gaat de tijd toch snel, maar daar zullen jullie wel helemaal last van hebben, haha. Ik vond het weer erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo lekker mee te kunnen genieten van de vakantie :) Geniet er nog even van morgen en alvast goeie terugreis!

Groetjes Nanda

• 04 Maart 2013 - 17:43

Johan Kunst:

Hallo allemaal,

Nu al bijna weer de vakantie voorbij. Uit de verhalen lees ik dat jullie veel hebben meegemaakt en gezien hebben. Er is vast nog veel meer te vertellen. Maar dat hoor ik nog wel als jullie weer thuis zijn.
    De terugreis komt al inzicht, een hele goede vlucht gewenst.

Groet Johan

• 04 Maart 2013 - 18:37

Hillie Hoogeveen:

Wat hebben jullie veel ondernomen, leest zo gezellig.
    En dan is het bijna al weer voorbij.
    Terugkijken op een fantastische reis is trouwens ook mooi.
    En aan weer een fotoboek werken levert ook vele herinneringen.
    Ik zeg altijd: Oost West, thuis is het allerbest :)

Tot snel!

Een Gekko kan ik je ook wel leveren :). Op de plaat dan wel te verstaan.

groetjes,
    Hillie

• 04 Maart 2013 - 19:23

Christien Bakker:

Hallo allemaal,

Wat een geweldige ervaringen en boeiend verslag! Als ik het lees, zie ik al uit naar je verhalen en uiteindelijk natuurlijk naar onze eigen vakantie.... we hebben vast en zeker wel iets aan jullie tips. In ieder geval een hele goeie vlucht terug en tot gauw.

groetjes Christien

• 04 Maart 2013 - 19:25

Marjan De Jonge:

Prachtig weer om te lezen. Ik ben zaterdag trouwens ook 41 geworden hoor, dus hoor ik ook bij de club?
    ;-) Wat een verjaardagen trouwens. Mis je allemaal. Maar al dat moois heb je toch maar weer gezien.
    Bezonder ook dat batikken, vorige verhaal, wist niet dat dat zo ging. Geniet nog even, lekker uitrusten. Ik weet niet of ik dat "wandelen" had gedurft. Houd het voorlopig maar even bij de Hollandse bodem. Heel veel groetjes uut het zieknhuis van Grunn.

• 04 Maart 2013 - 20:02

Roelof & Anneke:

Weer genoten van jullie prachtige verhalen en foto's!
    Alvast een veilige terugreis gewenst.
    Liefs en groetjes,
    Roelof & Anneke

• 04 Maart 2013 - 20:10

Hannie:

Zunde dat het al weer voorbij is, wij wensen jullie alvast een goede terugreis.

• 04 Maart 2013 - 21:27

Janny Zwiggelaar:

Hoi allemaal. We hebben weer genoten van je verhalen en de mooie foto's. Maar het is toch ook wel fijn om jullie straks weer te zien. We wensen jullie een hele goede terugreis. Knuffel, Freddy en Jany.

• 05 Maart 2013 - 13:02

Simon Coby:

We hebben genoten van jullie reisverhalen en prachtige foto's.
    We wensen jullie een goedeterugreis.

simon en coby/belinda

• 05 Maart 2013 - 21:29

Marjan Tibbe:

Hoi wat stoer met die slangen. Die helmen lijken wel vooroorlogs. Weer genoeg beleefd! Hele goeie terugreis gewenst.