19-02 Bagatelle Game Ranch - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu 19-02 Bagatelle Game Ranch - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

19-02 Bagatelle Game Ranch

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 Februari 2014 | Namibië, Mariental

Vanochtend weer allemaal gezellig samen ontbeten. We zijn er bijna voor 100% bovenop 
Het weer was perfect voor paardrijden. Lekker warm maar nog geen hete zon, want het was bewolkt.
Frank en ik wisten aanvankelijk niet of we het durfden, maar deze paarden zijn zo mak en getraind dat het geen enkel probleem was. Zelfs toen Frank zijn paard uit zichzelf in draf ging bleef hij er op zitten tot zijn eigen verbazing en lol van ons, want het was een grappig gezicht.
We deden niet de lange rit die Ger en Inge hadden gedaan, maar reden een uur zonder stop. Was ook maar goed ook want de tweede dag doet best zeer aan de ko…
Het was heerlijk zo door het veld te rijden en alle wilde dieren te zien die Ger en Inge al hadden gezien. Inge en Maaike mochten zich aan het eind even uitleven en in galop en draf rijden.
’s Middags hebben we geluierd en hebben Frank en Inge hun huiswerk gemaakt.

Om 16.30 begon onze gamedrive. We reden door de uitgestrekte velden afgewisseld door rode zandduinen. Het gras en de bomen zijn nu mooi groen door de regen (het is hier nu regenseizoen).
We zagen springbokken, hartebeest, gnoes of te wel wilde beest, gems, koedoes, wilde ezels en de zes giraffen die het park telt. Ook reden we over de bodem van een immens groot zoutmeer die ondanks het regenseizoen toch droog stond. Het was een grote witte vlakte, wel mooi om te zien.
We zagen bomen, met zulke grote vogelnesten dat hij er bijna van omviel. Heel veel vogels maken hier één groot nest. In het regenseizoen wordt het nest zwaar en kan het zo met tak en al (en de slangen die er in zitten op zoek naar eieren) naar beneden vallen. Nooit onder die boom gaan staan dus...
Daarna mochten we bij het voeren van de cheeta’s zijn. Ze hebben hier 3 cheeta’s in gevangenschap. Deze dieren zijn als welp gevonden zonder moeder en zouden het niet overleven in het wild omdat ze niet hebben leren jagen. Ze kregen verse stukken koedoe te eten.
Als afsluiter zagen we de zonsondergang op een zandduin, ondanks de bewolking een prachtig gezicht.

In de verte zagen we bliksemflitsen, maar het onweer bleef ons nu gelukkig bespaard.
Als diner aten we o.a. springbok, wat heerlijk klaargemaakt was.

Nu zitten Ger en ik nog buiten, waar het nog steeds heerlijk warm is. Het stikt er helaas wel van de muskieten, dus je moet je goed insmeren en dan nog vergaat je de lol waardoor je naar binnen gaat.

Morgen gaan we naar Hobas, Fish River Canyon, een lange rit van 425 km. maar met een leuke stop onderweg.

• 19 Februari 2014 - 22:45

Marianne:

Gelukkig dat jullie je weer beter voelen. Geniet ervan :-)

• 19 Februari 2014 - 22:52

Hermien:

Let op, houd de autodeur op slot bij Hobas en laat geen spullen slingeren, er zijn baboons op de campsite. Zonsondergang op de canyon is super! ! Wat heerlijk dat jullie daar zijn. Groetjes en geniet!

• 20 Februari 2014 - 08:10

Jannie:

Wat een fantastische ervaringen weer!! Gefeliciteerd Inge en Frank!
    Nog een goede reis gewenst, groetjes, Jannie

• 20 Februari 2014 - 16:08

Geke:

Hoi allemaal - Hoor en lees goede verhalen - wat leren de kinderen een boel, zeg. Dat kan je ze op school niet bijbrengen (soup kitchen met name).
    Ondertussen gaat het in Kibbelveen ook wel goed vlgns mij... Mijn moeder had de hulp maar even geholpen met schoonmaken - haha (ik had niet anders verwacht..) Mijn vader is weer een paar dagen naar huis geweest (ook vlgns verwachting - hihi) Vanavond ging hij weer naar Kibbelveen.
    Nog heel veel plezier!!!
    xx Geke
    ps -wij hebben een paar heerlijke dagen in Cardiff gehad; maar niet te vergelijken met jullie!!!