24-02 Sesriem - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu 24-02 Sesriem - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

24-02 Sesriem

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

24 Februari 2014 | Namibië, Lüderitz

Bedankt voor al jullie leuke reacties!! Wij zitten hier in de woestijn en daar is zelfs internet, wonderlijk niet!

Vannacht nog net niet de tent uitgewaaid. Wat een wind en helaas geen koele. We sliepen in een föhn. Zal een heel verschil zijn met Nederland.

Na ontbijt wederom vergezeld door woestijnmuizen en vogels vertrokken om 9.30 naar Sesriem. Een lange rit, maar verliep gelukkig prima! De kinderen keken een film (Jannie de films zijn goud waard :-)) en sliepen wat. Wij genoten van het schitterende landschap op de rand van woestijn en gebergte.

In Betta maakten we een stop. Allemaal een heerlijke milkshake gehad (daarna waren ze uitverkocht ha, ha).
Het was een melkveebedrijf met tankstation, shop en camping. Bij deze camping kon je slapen op het afdakje voor de auto i.v.m. de slangen. Dit voor de mensen zonder tent op het dak!

De vervolgreis was ook prachtig. Zoals telkens kom je bijna niemand tegen. De hele reis verliep over gravelroads, maar deze rijden prima en worden goed onderhouden. Ze houden de wegen vlak met behulp van schaven, onderweg kwamen we één tegen.
Ook werd de weg versperd door een oryx en koedoes.

Om 16.00 waren we bij Sesriem campsite en hier is het machtig heet. 40 graden plus, maar met stevige wind dat scheelt. Gelukkig staan we onder een boom en de kinderen sprongen direct in het zwembad.
Wij zijn naar de overkant gelopen naar het internetcafé.

Morgen naar de Sossusvlei de rode zandduinen bekijken, wat vast prachtig is.

• 24 Februari 2014 - 18:20

Marianne:

Prachtige foto's :-)

• 24 Februari 2014 - 19:07

Wormgoor:

Wat zien jullie toch veel en wat bijzondere dingen. Wat mooi is dat toch. Nog een week genieten jongens. Dikke smokken. Henk en Annie en Meryl

• 24 Februari 2014 - 21:25

Dina:

Hallo Lianne en familie,

Wat weer prachtige verhalen! Fijn om zo even mee te kunnen reizen.

Veel plezier nog!

• 25 Februari 2014 - 00:47

Hillie Hoogeveen:

Hallo,

Ik heb het gevoel een beetje mee te reizen.
    Geweldig reisverslag en mooie foto's.
    Genieten jullie nog even verder, doe ik het ook

• 25 Februari 2014 - 14:30

Romy:

haaaaaaaallo maaaayo
    ik heb net je verhalen gelezen een beetje laat (sorry) :)ik ga donderdag met Helena in akwarena zwemmen een andere keer ga ik met jou zwemmen ik weet niet waneer maar het mag wel van me moede ik denk ook dan in akwarena. het is hier heel saai zonder jou en ik verveel me heel vaak toen het nog geen vakantie was keken we haast elke dag naar je foto's en verhalen op die website want er was geen jeugdjournaal omdat de andere scholen al vakantie hebben. gelukkig hebben jullie wel internet in de woestijn er is in het haantje ook een disco en playbackshow heb je dat al mee gekregen? maar dat is deze zaterdag. jammer dat jij er niet bij kan zijn :( maar als je er wel bij was dan zouden we denk in samen iets met de playbackshow doen ik denk dat het wel heel veel lawaai wordt. grappig dat Frak en jij gingen beeldhouden in stenen heb je ook al veel apen gezien?
    groetjes Romy

• 25 Februari 2014 - 16:42

Marijke:

Hey wereldreizigers,
    Leuk hoor, om jullie verhalen te lezen. (Mooi geschreven Lianne)
    Veel plezier nog.
    Speciaal voor Inge...de groetjes van Marleen.