Bijzondere aankomst in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Bijzondere aankomst in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Bijzondere aankomst in Havana

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

14 Februari 2015 | Cuba, Havana

Zaterdag 14 februari

Vanochtend rond 7 uur met de auto vertrokken richting Schiphol.
Na een voorspoedige reis kwamen we daar om 9 uur aan. Onze boarding pass hadden we thuis al uitgeprint dus ging het inchecken lekker snel. We zagen weer bekende Nederlanders. Dit keer Martijn Krabbé en Herman de Blijker.

Om 11.25 vlogen we dan met KLM richting Panama City. De reis verliep super goed, hoegenaamd geen turbulentie en goede landing. Om 16.40 (plaatselijke tijd) kwamen we aan in Panama City om 18.50 uur weer te vertrekken naar Havana. Dit waren taaie uurtjes, omdat het natuurlijk wel laat werd voor ons. In Cuba is het namelijk 6 uur vroeger. Tijdens deze reis vielen we dan ook allemaal in slaap. Tevreden kwamen we aan in Havana, (maar helaas, daar bleek de laatste rugzakhoes met twee rugzakken, namelijk die van Frank en Inge er niet te zijn :-(
Na heel wat gevraag, van een kantoortje (soort klantenservices) naar een medewerker Cuba-air, naar het begin van de bagageband (waar echt nog z’n 5 koffers stonden die er nooit op waren gezet.. helaas zaten onze rugzakken daar niet bij), naar uiteindelijk toch weer hetzelfde kantoortje. Daar was het wederom wachten (medewerker moest eerst cola opdrinken bijpraten met een collega en bellen) maar uiteindelijk konden we alle gegevens invullen. Inmiddels was het kwart voor 11 plaatselijke tijd.

Gelukkig stond daar zoals afgesproken iemand (Riksja travel!) ons op te wachten. En daarna volgde een reisje in een oldtimer (60 jaar oud) naar ons hotel. Het is 20 km. maar in zo’n auto ging het natuurlijk niet zo snel. Het maakte de teleurstelling om de verloren rugzak weer goed. Behalve dat het wel een beetje koud was (de auto had geen dak), was het een super rit. Maaike, Inge en Lianne in de ene auto, Ger en Frank in de andere. De chauffeur van de dames ging helemaal uit zijn dak (dat er niet was :-)), hij had drie dames in zijn auto en ook nog wel op Valentijdsdag!
En de dames…die waanden zich in een film :-). In een oude auto in een oude stad met oldtimers om je heen Geweldig en onwerkelijk!!
Om ongeveer half 12 konden we inchecken in het hotel pff (Nederlandse tijd half 6).
Toen we eindelijk sliepen waren we 24 uur op, maar in HAVANA :-) :-) :-)