Yeh weer in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Yeh weer in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Yeh weer in Suriname!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

20 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 18 en zondag 19 februari

Vertrokken naar en aangekomen in Suriname, op Inge haar verjaardag!
Dubbel yeh, want dit jaar liep niet alles op rolletjes. Na een week waarin iedereen, behalve Inge, de griep heeft gehad is de voorbereiding niet zo geweest als anders.
Frank had de nacht voor vertrek nog de nodige ongemakken, maar gelukkig had medicijnen tegen braken gehaald bij de huisarts en die werkten goed!
Om 6.00 uur vertrokken we naar Schiphol, daar verliep alles naar wens, ook het inchecken van de drone van Frank (had hij v.t.v aangevraagd).
Echter bij de aanvraag van het visum moesten liepen we tegen een obstakel op. We bewijzen dat onze kinderen, onze kinderen waren…. Hoezo zucht, zie paspoorten (namen, geboorteplaats) en kijk naar Ger en vergelijk hem met onze kinderen… :-)?? Maar ja zo werkt het natuurlijk niet.
Gelukkig hielp Janny ons uit de brand door een foto te maken van ons huwelijksboekje en die pagina's te appen. Dat was ook weer geregeld.
Inmiddels moesten we snel naar de gate, waar we precies op tijd arriveerden. Het vliegtuig had, gelukkig in dit geval voor ons, 20 minuten vertraging, daardoor was er tijd voor een verdiende bak koffie.
Zo tegen 12.00 vlogen we, de vlucht verliep voorspoedig. Jammer genoeg deden onze schermpjes het niet, dus geen film kijken.
Na drie kwart van de vlucht konden Frank en Inge wel weer kijken. Zij werden door KLM ook nog verrast met een heerlijk ijsje i.v.m. Inge haar verjaardag.

Aangekomen om 16.40 Surinaamse tijd (vertraging grotendeels weer ingehaald) in Zanderij, konden we buiten uitstappen (niks slurf, maar trapje af naar beneden) en kwamen we meteen in de warme, vochtige lucht. Bij de band was het wachten en wachten op de laatste rugzak. Totdat er niets meer kwam en Frank zijn rugzak er nog niet was…. Er stond een rugzak die er heel erg op leek (maar deze was alleen vakkundig ge-ductaped), dat was zijn rugzak niet…
Alle paparassen ingevuld en geruime tijd later op zoek naar onze taxi, deze was echter al vertrokken. Gelukkig in no time een nieuwe taxi geregeld en vlot aangekomen in guesthouse Zin. Een heel eenvoudig hostel, maar met zwembad, dus prima voor ons! Daar hoorden we dat Frank zijn rugzak inderdaad was meegenomen door een medepassagier. We konden hem ophalen bij een resort 10 minuten rijden vanaf ons guesthouse.
Nog even onze buikjes gevuld en lekker slapen om 22.30 Surinaamse tijd (4 uur vroeger dan in Nederland).

De volgende ochtend was iedereen rond half 8 wakker en had goed geslapen. Een relax dagje op het programma. Eerst uitgebreid ontbijten, voor Frank een dubbele omelet! Gelukkig kon hij die weer met smaak op eten. De rest is weer helemaal fit!
Daarna rondgelopen in Paramaribo, waar veel gesloten is op zondag, maar Inge heeft toch een jurkje kunnen scoren :-) Dit keer de St Petrus en Paulus-kathedraal van binnen bekeken. Geweldig mooi gemaakt van cederhout.
De Waterkant blijft prachtig met die oude houten koloniale woningen! Wel hebben we ons verbaasd dat het ministeriegebouw (nota bene van sociale zaken en volkshuisvesting ..) nog steeds zo gehavend was. Dat hier nog mensen kunnen/mogen werken..tenminste vorig jaar werkten hier nog mensen. Kozijnen verrot, ramen kapot, planten groeien overal door, dak lek..
De hele middag vervolgens genoten van de zon en het zwembad bij Zin. Wat bij ongeveer 26 graden geen straf is :-)
's Avonds heerlijk en gezellig gegeten bij Zus&zo.
Hieronder hebben we het programma voor de komende dagen gezet. We zullen veel offline zijn, omdat in de rimboe geen internet is. Vanaf dinsdag 21 februari tot maandag 27 februari hebben we in elk geval geen internet. We gaan er van uit gaan dat er alleen internet is in Paramaribo.

Dinsdag 21 februari t/m woensdag 22 februari Paramaribo –Coesewijne 2-daagse kanotocht
21-02 Overnachting jungle

07-03 Aankomst 8.15 Amsterdam

• 20 Februari 2017 - 06:48

Ina:

Hallo allemaal,

Wat een belevenissen en dat alleen nog maar van een heenreis. Veel plezier in het binnenland.

• 20 Februari 2017 - 08:17

Janny Zwiggelaar:

Hoi allemaal. Zo, nu is het echt begonnen! De eerste mooie foto's zijn al weer binnen. Gewoon mee doorgaan! Tenminste, als je weer internet hebt. Heel veel plezier gewenst! Freddy en Janny. xxx

• 20 Februari 2017 - 09:03

Altienus En Hennie:

Fijn dat jullie , na enkele strubbelingen, goed zijn aangekomen in Suriname.
    Maak er een mooie reis van. Veel plezier.

groetjes Hennie en Altienus

• 20 Februari 2017 - 09:13

Jannie Kuipers:

Wat een geweldig avontuur alweer, met al die tegenslagen. En is de rugzak er al weer? Lijkt me erg vervelend voor je, Frank!
    Veel plezier in Suriname!!

• 20 Februari 2017 - 09:53

Gré & Albert:

Wij wensen jullie en hel prettig verblijf in Suriname. Genieten!!!!! Groetjes vanuit een regenachtig Pesse.
    We blijven jullie volgen.

• 20 Februari 2017 - 09:53

Uildriksies:

Gelukkig allemaal weer beter! Gelukkig nu op plek van bestemming en kan jullie reis beginnen! Het programma ziet er veelbelovend uit en geniet daarvan!

• 20 Februari 2017 - 12:40

Marjo :

Gelukkig toch redelijk gezond vertrokken! Geniet fijn samen van jullie avontuur daar!
    Wij genieten zo leuk mee! Fijne reis

• 20 Februari 2017 - 14:30

Marjan De Jonge:

Wauw leuk weer! heel veel plezier jongens en ik lees alweer Su blijft Su. In het positieve maar ook in andere zaken. Geniet van alles!

• 20 Februari 2017 - 17:18

Dick Eefting:

we genieten weer van jullie reis verslag