Kajana - Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Kajana - Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Kajana - Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Kajana Paramaribo maandag 27-02

Vanochtend hebben we met Jozef door het andere kant van het dorp gelopen. We hebben de poli en de school gezien.

Het vliegtuigje zou eerst om 12.30, later om 13.15 en weer later om 13.50 en hij was er uiteindelijk om 14.15. Jozef had ons eerst nog verwend met pannenkoeken en daarna moesten we afscheid nemen. We hebben het super naar onze zin gehad met Jozef. Hij heeft er ook dit jaar alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken! Een top gids, ik zou hem aan iedereen aan bevelen! (jozefecotours.com)
Lianne vond het maar wat spannend in zo’n klein vliegtuigje en stond niet te springen na haar ervaringen in Kenia. Met reistabletje op maakte ze er het beste van.
Het vliegveld is een strookje gras met een houten gebouwtje. Geen controle, of check in. Alleen betalen en namen op een briefje zetten.
Er komt hier gemiddeld 3x per week een vliegtuigje.
Er konden 10 mensen mee, er was nog 1 plekje vrij.
Frank, Ger en Lianne zaten op de eerste rij, wat betekende dat je direct achter de piloot zat en alles kon zien. Grappig.
De piloot had gewaarschuwd voor turbulentie. Lianne zag daar erg tegen en klaar.
De piloot was een aardige man en stelde Lianne gerust. Via het trappetje klommen we het kleine vliegtuigje in. Kruip door, sluip door naar je plek. op, maar dat viel echt reuze mee! Iedereen, inclusief Lianne kon uiteindelijk genieten van de vlucht.
Over het oerwoud vliegen ziet er uit als broccoli velden. Je kunt wel heel goed de goudwinning zien en de open velden en roestbruine rivieren die dat geeft.
Na keurig 55 minuten kwamen we aan op Zorg en Hoop een klein vliegveld in Paramaribo. Om 15.30 zaten we in de taxi naar guesthouse Zin, waar we binnen een half uur aankwamen.
We hebben nu een familiekamer en deze is een stuk mooier dan de andere kamers die we de vorige keer hadden. Deze kamer is gerenoveerd.

Vervolgens vuile was naar wasserette gebracht, nieuwe pet gekocht voor Frank (de vorige was verloren in de strijd met het water bij de reis naar Kajana) en de spullen die we bij het guesthouse hadden opgeslagen opgehaald zodat we weer schone kleren eruit konden halen.
We settelden ons bij het zwembad met lekker koel drinken. Helaas werkte de wifi niet mee, dus het ophalen van apps etc. ging slecht tot niet.

’s Avonds eten bij Zus&Zo, daar het verhaaltje kunnen plaatsen. Daarna opmaken voor de komende dag. Half 9 vertrek naar Voltzberg :-)
We gaan er van uit dat daar geen internet is. Dus tot vrijdag! (Onder voorbehoud dat er dan wel internet is bij guesthouse Zin)

• 28 Februari 2017 - 11:04

Dick En Anita:

nog een paar fijne dagen daar lekker genieten

• 02 Maart 2017 - 17:09

Janny Zwiggelaar:

Hoi allemaal. Kan me voorstellen, Lianne, dat je niet enthousiast in zo'n ding springt! Maar dat uitzicht op die uitgestrektheid, wat mooi!!

• 02 Maart 2017 - 17:12

Janny Zwiggelaar:

PS: Ben ook erg benieuwd naar de film van Frank.