Sandboarden 6-3 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Sandboarden 6-3 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Sandboarden 6-3

Blijf op de hoogte en volg Lianne

06 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Sandboarden 6-3

Eindelijk was het dan zo ver, we gingen sandboarden! (als alternatief voor de sneeuw ;-)) Behalve Lianne dan, maar ja er moet ook iemand foto’s en film maken ;-).

We vertrokken vanuit Plettenbergbaai naar Oudtshoorn en maakten om 11.00 een stop in Sedgefield bij Afroadventures in Sedgefields om te sandboarden. We kregen les van dezelfde instructeur als bij het surfen.
Voor de beste duinen gingen moesten we naar Wildernis. Dat lag 10 km verder dan Sedgefield en lag al mooi op route naar Oudtshoorn.
Het sandboarden was nog leuker dan verwacht! Iedereen kwam naar beneden maar hapte ook regelmatig zand ;-). Het was ook doodvermoeiend, want je moest natuurlijk steeds weer naar boven lopen met je sandboard. We hadden ontzettend geluk met het weer, want het was droog (wat moet, anders kan je niet sandboarden) maar wel bewolkt, anders was het te warm geweest.

Tijdens het snowboarden verloor Frank zijn bril en toen hij zijn bril weer had miste er één glas. Dat leverde een grappig plaatje op (zie foto). Bril is inmiddels weer gefikst.

Frank heeft nog gevlogen met zijn drone. Het opstijgen was ware beproeving, dat lukte namelijk niet in het zand. Dus hielden twee anderen een sandboard vast en kon vanaf daar de drone opstijgen en voor het landen kon Ger de drone weer uit de lucht vangen.
Na twee uur was iedereen moe, bezweet, onder het zand, maar voldaan.
Afkoelen dan maar in de zee met hele hoge golven!! Lekker stoeien met elkaar :-). Ongelooflijk dat je de hele middag op het strand kunt zijn en dan alleen een visser en een paraglider tegen te komen! Heerlijk!

Om half vier was het tijd om de reis verder te vervolgen naar Oudtshoorn. Over de Quteniqua pas. Helaas was de bergtop in de mist en konden we daar niet van het uitzicht genieten.
Onderweg nog even boodschappen doen bij de pick ’n pay, de supermarkt hier. Prima voor elkaar, keurige winkels en alles aanwezig. Spullen voor de braai gekocht en om 17.45 waren we bij Africamps Klein Karoo.
Dit is een weer zo’n mooie locatie. We hebben een tent met alles er op en eraan. Vaste vloer, keuken, bedden, douche en wc, dus van een tent kun je eigenlijk niet meer spreken. De wanden zijn van tentdoek, dat is het.

’s Avonds genoten van het prachtige uitzicht, ondergaande zon (zie foto’s) en braai. Slapen gaat na zo’n mooie dag wel lukken!