Oudtshoorn 8-3 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Oudtshoorn 8-3 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn 8-3

Blijf op de hoogte en volg Lianne

08 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Oudtshoorn, donderdag 8-3

Vandaag was een dag van huiswerk maken, Cosun stukken lezen en schoolmail beantwoorden.
Helaas moet dat ook gebeuren wil je niet te ver achter raken en Inge haar tentamenweek komt al weer in zicht.
Nu zijn de omstandigheden waarin we dit deden natuurlijk geweldig, prachtig uitzicht, heerlijk weertje, relaxed voor de tent of in de open tent. ’t Kun minder.

Op een gegeven moment komt er zelfs een schildpad aan sjokken. De impala’s lopen af en aan naar de waterpoel. Frank heeft nog even gevolgen met zijn drone en ze gefilmd.
Om 15.00 hadden we nog een activiteit gepland een bushsafari een eindje verder op. We wisten dat we dit niet konden vergelijken met de safari’s in Kenia. Dit is geen echt wild, maar wild dat in een park gehouden wordt. Toch leek het ons leuk om de dieren te zien. Het was maar een kwartiertje rijden.

Samen met vier Oostenrijkers in de open jeep. Helaas troffen we het niet. De gids was niet enthousiast, vertelde weinig en we zagen maar heel weinig dieren (paar buffels, twee neushoorns, twee zebra’s, een paar impala’s, springbokken en drie gnoes, de achterkant van een oryx en heel in de verte een nijlpaard in de poel). Ze deed ook geen moeite om ze te zoeken. De meeste dieren zagen we bij de voerderplaats. Beekse Bergen is spannender.

We moesten bij aanvang een formulier invullen en opschrijven in welke dieren we geïnteresseerd waren. Insecten stonden daar ook bij. Gezien Maaike haar interesse in mieren hadden we dat aangekruist. Dit heeft echter geen nut gehad, want er is totaal geen aandacht aan geschonken.
Het enige leuke aan de trip was de route in de jeep, die ging over de bergen en daardoor hadden we prachtig uitzicht! Maar over het geheel echt je geld niet waard. Om 17.00 uur stonden we gedesillusioneerd weer buiten.

Daarna nog langs een Struisvogelfarm gegaan, die zat namelijk een klein eindje verderop, maar bleek gesloten. De struisvogels met vele jongen wel gefotografeerd en daar bleken tot Maaike haar enthousiasme ook hele grote mieren te zitten!
Ger is nog gestopt bij een tomatenveld en toen waren we weer bij de tent.

Het braaien gaat ons inmiddels zeer goed af en daar genoten we voor de laatste keer van, want morgen vertrekken we naar (alweer) onze laatste overnachtingplaats in Stellenbosch.

PS WiFi is daar slecht hebben we al gehoord… dus maar zien of het lukt nog iets te plaatsen.

• 09 Maart 2018 - 12:48

Harja: