Stellenbosch 9-3 - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Stellenbosch 9-3 - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Stellenbosch 9-3

Blijf op de hoogte en volg Lianne

09 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Rit naar Stellenbosch, vrijdag 9-3

Rustig ontbijten en inpakken en dan helaas onze tent verlaten om te vertrekken naar Stellenbosch.
Om 9.45 verlieten we het park om de lange reis langs eerst de route 62 (de route 66 van Zuid-Afrika ;-) en daarna langs de wijnroute te rijden.
Gelukkig een prachtige route, mag ook wel met 6,5 uur rijden. Het is 392 km, maar je rijdt er hier altijd langer over. Op zich zijn de wegen prima, maar veel passen, bergen en bochten, bovendien trekt onze auto, een Toyota Avensa niet hard.

De route 62 ging door grote kloven en flinke rotspartijen alsof je door canyons reed.
We hadden gelezen dat Diesel&Creme in Barrydale een perfecte plaats was om te stoppen, dus deden we dat.
Niets was teveel gezegd. Je keek je hier de ogen uit naar het oude gereedschap, benzinepompen en antieke geëmailleerde reclameborden. Zelfs op de wc hing het vol met allemaal oud spul. Denk aan een droogkap, fohn, kappoppen etc.
Leuke omgeving voor Frank voor foto en film.
We genoten hier van een milkshake en gingen weer verder. We waren immers nog niet op de helft.

Van de N62 gingen we over naar de wijnroute. Daartussen was het bijna woestijnachtig.
De wijnroute heeft een ander uiterlijk, natuurlijk rijd je langs wijnvelden, veel minder ruig en glooiender, maar toch ook met passen zoals Franschhoekpas (met prachtig uitzicht zie foto) en Helshoogte pas vlak voor Stellenbosch.

Om ongeveer half zes waren we in Evergreen; een bed en breakfast in mooi authentiek gebouw in Stellenbosch. We zitten midden tussen de oude universiteitsgebouwen en binnen 10 minuten bij leuke straatjes met heel veel restaurantjes. In dit gedeelte van de stad kun je veilig lopen, dus konden we ’s avonds rustig naar het restaurant lopen. Maar tjee wat was het (gezellig) druk, de door de eigenaar aanbevolen restaurantjes waren vol. We belanden uiteindelijk bij een gezellig Mexicaans restaurantje. Goed gegeten en slapen lukte wel na deze dag.

• 11 Maart 2018 - 13:48

Janny Zwiggelaar.:

Misschien volgend jaar toch de Route 66 rijden??:)