Zuid-Afrika een nieuwe uitdaging - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika een nieuwe uitdaging - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika een nieuwe uitdaging

24 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heenreis Zuid-Afrika vrijdag 23 februari

De laatste was en administratie nog gedaan, Frank, Inge, Maaike nog naar school en dan klaar om te vertrekken!!
Om 14.10 was Freddy er om ons weg te brengen naar het station om met de trein naar Schiphol te gaan. Inge vertrok vanaf Utrecht. De treinreis verliep super, overal kunnen zitten en maar 1 overstap.
Om 17.00 kwamen we aan op Schiphol en konden we na het inchecken nog even rustig eten.
Om 19.50 zou ons vliegtuig naar Londen vertrekken, maar helaas had dit vliegtuig vertraging zowel bij vertrek als onderweg liep het vertraging op. We moesten daarna rennen om het vliegtuig naar Johannesburg te halen. En wat is Heathrow dan groot…. Gelukkig moesten er meer mensen dezelfde vlucht halen en waren de vluchten beide van British Airways maar toch… Het werd helemaal spannend toen ze bij ons de handbagage helemaal leeg gingen halen. Alles tig keer checken, dat we haast hadden maakte hun niet uit. Ger en Inge waren er vlot door, dus die gingen alvast vooruit.
We moesten namelijk ook nog in een metro…. Gelukkig bleven ze wachten en kwamen er met ons drieën nog een paar mensen. Het vliegtuig vertrok uiteindelijk maar 5 minuten later dus dat viel mee. Het was ook een enorm groot vliegtuig dus het voordeel was dat wij het lange boarden hebben gemist ;-). Vlucht ging verder prima, goede verzorging en redelijk kunnen slapen.
Aangekomen in Johannesburg valt ons meteen op dat het hier niet zo warm is als in Suriname etc. Hier valt niet meteen die zwoele warmte om je heen. We hadden ons vest uit, maar die kan wel weer aan ;-) op zich wel prettig.
Ger ontvangt hier een berichtje dat zijn rugzak niet aangekomen is… Dus naar de balie alles regelen en door… want hierna nog 1 vlucht van Johannesburg naar Kaapstad.
(Op de terugweg hebben we maar 1 overstap, alleen in Londen dus dat scheelt. Het prijsverschil met een rechtstreeks ticket was zoveel meer dat we de overstappen er wel voor over hebben).
Het vliegveld in Johannesburg is niet zo groot, maar zo ondoorzichtig en de schermen doen het niet, dus daardoor is alles lastig te vinden. Gelukkig genoeg tijd en bereidwillige mensen dus ruim op tijd bij de gate.
De laatste vlucht verloopt ook goed, wel de meeste turbulentie en het minst prettig opstijgen en dalen, maar dat is logisch met een kleiner vliegtuig.
Ze hadden gezegd dat we in Kaapstad goed moesten kijken of Ger zijn rugzak daar al was. Bij navraag in Kaapstad moesten we naar internationale vluchten.
Onderweg daar naar toe kwamen we onze chauffeur tegen. Hij wist precies de weg en zowaar Ger zijn rugzak was daar 
Na een half uurtje rijden waren tegen 16.00 uur in ons prachtige guesthouse vlakbij de waterfront in Kaapstad. Met leeg zwembad, dit ivm het enorme watertekort in Kaapstad. Overal wordt je er aan herinnert. 2 minuten douchen, veel kranen zijn afgesloten dan staat er handdesinfectans etc.
’s Avonds uit eten en op tijd slapen, na 24.00 uur reizen, heerlijk! Morgen Kaapstad verder verkennen.

• 25 Februari 2018 - 23:09

Marianne :

Ik wens jullie een hele fijne vakantie

• 25 Februari 2018 - 23:19

Gré & Albert:

Wij wensen jullie vanuit een winters Pesse een prettige vakantie toe met mooi weer en veel bezienswaardigheden. Geniet ervan en dan kunnen wij genieten van jullie reisverslagen en foto's.
    Groeten, Gré & Albert

• 25 Februari 2018 - 23:19

Marjo:

Geniet er van samen!

• 27 Februari 2018 - 11:42

Hillie:

Familie Evenhuis,

Weer super leuk om jullie te kunnen volgen.
    Heel veel plezier op deze reis.
    Jullie ondernemen wel heel gevarieerde reizen, geweldig.