Paragliding en Robberg 3-3 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Paragliding en Robberg 3-3 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Paragliding en Robberg 3-3

03 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Paragliding en Robberg, zaterdag 3-3

Vanochtend voor het laatst wakker geworden door de bosgeluiden en vogels, want we gingen weer verder. We hebben genoten op deze plek, wat een mooie accommodatie met veel rust, natuur, vertier en de Duitse herder Saxon. Hij kwam ons regelmatig bezoeken .
Nog een dikke spin gezien in ons slaaptentje, gelukkig niet bang voor.
We hadden geen haast vandaag en gingen na 11.00 uur weg. Frank gaf nog een kopie van zijn drone film aan de beheerder. Hij was er erg blij mee (film is te lang om te plaatsen).

Vanaf Tree Tops gingen we naar de paragliding: Fly time in Sedgdefield.
We hadden geluk, want de omstandigheden waren perfect en we zagen toen we heen reden dan ook al veel paragliders in de lucht.
We wisten natuurlijk dat dit een toeristisch gebeuren was en dat klopte ook. Als een geoliede machine werd alles achter elkaar afgedraaid en was je na je ongeveer 10 minuten vlucht weer aan de grond, dat wil zeggen Ger, Inge en Maaike.
Frank en Lianne zorgden voor film en foto .
Desalniettemin was het een bijzondere ervaring!
Samen met de instructeur vlogen ze over de baai van Sedgefield heen. Maaike had aangegeven dat ze wel wat meer durfden dus vloog zij met allerlei bochten overal langs en ook scheerde ze nog een keer al zwaaiend over Frank en Lianne heen…
Het landen ging gelukkig ook perfect, toch hoefden Frank en Lianne nog steeds niet ;-).

Na deze ervaring op weg naar Plettenbergbaai. Een kort ritje van nog geen uur kwamen we om 15.00 uur bij een zeer verzorgde bed en breakfast: Bayside lodge. Warm ontvangst met welkomstdrankje en de eigenaresse had onze namen uit het hoofd geleerd.
Zeer behulpzame mensen. We kunnen vanaf de B&B zo in 4 minuten tussendoor steken naar het Robbergerstand (4.2 km).

We hadden van de beheerder van Tree Tops ook al gehoord dat we de wandeling vanaf het strand naar het schiereiland Robberg moesten maken. Over het eiland loopt een 11 km lang pad langs de ruige kust met rotsspleten en zicht op robbenkolonies. Ook de eigenaresse zei dat dit een prachtige wandeling was, dus besloten we dit direct te doen. Het was namelijk prachtig weer. Het weer is hier steeds tussen de 20 en 25 graden dus heerlijk!

De wandeling was inderdaad prachtig! We hebben niet het hele pad gelopen, maar tot Witsand en dan naar The Island. Ruig, zo nu en dan had het wel wat weg van de Tafelberg. We hebben een robbenkolonie gezien onderaan de rots (en geroken;-)). Jammer genoeg geen dolfijnen, zij zitten hier en worden ook regelmatig gezien.
Lianne heeft zelfs langs het richeltje gelopen! Frank heeft weer kunnen vliegen met de drone. Dat was nog wel even spannend, want de drone werd aangevallen door vogels..gelukkig ging het goed.

Lianne werd tijdens het maken van een foto nog verrast door een grote golf uit de zee. Schoenen en rok nat, dat was natuurlijk lachen  !
Doordat we laat vertrokken waren, waren de meeste wandelaars al weg en hadden we het gevoel de enigen te zijn die er liepen. Het was heel bijzonder, mooi en de zon ging weer prachtig onder met een heerlijk weertje erbij. Een dag met gouden randje.

Daarna (op advies van de eigenaresse B&B) heerlijk gegeten in de plaatselijke surfclub met livemuziek en op tijd slapen na deze mooie dag.

• 04 Maart 2018 - 07:52

Harja:

Mooie avonturen! Veel plezier op het volgende adres!

• 04 Maart 2018 - 08:01

Marjo:

Prachtig! Leuk om te lezen

• 04 Maart 2018 - 08:22

Jeffrey :

Dat jullie genieten spat van de teksten af!:-)
    Prachtige bestemming!

• 04 Maart 2018 - 09:02

Hillie:

Wat weer een geweldig verslag van prachtige ervaringen!
    Fijn even mee te mogen reizen.

Groet,
    Hillie

• 04 Maart 2018 - 09:55

Janny Zwiggelaar:

Wat is het daar prachtig! En wat zullen de films van Frank mooi zijn.

• 04 Maart 2018 - 22:46

Riet:

Prachtige sfeervolle foto's ! Geniet van alles !