Kajakken, Parabello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Kajakken, Parabello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Kajakken, Parabello

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

25 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Kajakken – Parabello woensdag 22-02

De volgende ochtend op tijd er uit. Lianne besloot voor het ontbijt nog met de gids en de twee dames te kajakken. Prachtig zo net voor zonsopgang te kajakken in alle rust met alle geluiden! Met name de gebruikelijke vogels gezien (visarend, grietjebie, kolibrie, wever, grote ijsvogel, bospolitie).

Lianne had wel redelijk geslapen. De rest wat minder, omdat ze zo dicht op elkaar lagen en dus geen ruimte hadden en telkens van elkaar wakker werden.
Om 8.00 uur was iedereen aan het ontbijt met geklutste eieren en om 9.00 uur was het kamp weer opgebroken. Om 9.15 was de eerste groep weer vertrokken en wij vertrokken samen met Jozef een half uurtje later.

Het was een heerlijke tocht met prachtig droog, bewolkt weer en wederom zo’n 26 graden.
Het water stond ongelooflijk hoog. Het had de afgelopen dagen zoveel geregend dat de rivier ver het bos in ging. We konden varen waar het normaal gras of bos was.
We werden opgeschrikt door een grote plons en zagen de reuzenotter in het water springen. Naast alle veel voorkomende vogels hoorden we groene parkieten en zagen ze overvliegen.

Om 14.00 uur kwam er een eind aan de toch. We gingen lunchen. We aten het eten dat ’s ochtends door Jozef was bereid.
Daarna kon de uitdaging weer beginnen. Dit keer werd de uitdaging nog groter, want één auto begaf het. De radiateurkap was gebroken. Dus trok de ene jeep de andere uit jungle, over het smalle paadje vol gaten en later door de savanne met diepe plassen. De tocht duurde dus langer dan normaal. Toen we weer in de bewoonde wereld waren konden we de auto’s met kajaks ergens parkeren en was het wat bepakt en bezakt verder gaan in twee auto’s.
Bij Palulu camping gingen we lossen en konden wij verder met Jozef. De opgeslagen bagage mee en op weg naar Parabello. Nog even eten in slaan en in het donker om 19.30 waren we dan in Parabello.

Parabello is een plek waar men kan dag recreëren, een zippline, een hangmatovernachtingsplaats, maar heeft ook een soort van kampeerhuis. Wij hadden het hele huis voor onszelf. Ruimte zat dus!
Er waren wel 6 slaapkamers en een keuken. De slaapkamers hebben een verschillende naam, ze zijn genoemd naar de regio’s van Suriname.
We verdeelden de taken, 1 wassen, 2 pannenkoeken bakken, 1 uitpakken en 1 douchen en dan afwisselen  Onderwijl maakten we kennis met de vele salamanders, de huiskikker en huismuis…..
Om 20.45 aten we schoon en fris heerlijke pannenkoeken!
Daarna gingen we lekker slapen. Maaike en Inge sliepen lekker in hun hangmatjes met muskietennet.

• 26 Februari 2017 - 10:48

Geke:

Prachtig, zeg! Die jungle - fantastisch!
    Nog veel plezier!
    Xxxx

• 26 Februari 2017 - 12:39

Marjan De Jonge:

Fantastisch!!!!!

• 26 Februari 2017 - 12:42

Hillie:

Een prachtige DOE vakantie met obstakels :).
    Maar wie maakt dit mee, super mooie ervaring.

Jullie mogen bij thuiskomst nog wel een weekje extra vrij nemen, haha.

Tags: Parabello