Boquete - Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Boquete - Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Boquete - Bocas del Toro

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Februari 2010 | Panama, Bocas del Toro

Mooi dat we weer een gouden medaille binnen hebben gehaald. Hier in Panama krijgen we niets mee van de Olympische spelen. Ergens wel jammer, maar je kunt niet alles. Ik heb bij het verhaal van gisteren nog een 'mooi' stukje toegevoegd over de w.c. aldaar...

Vanochtend bij het ontbijt liet de eekhoorn die we al een aantal keren hadden gezien zich eindelijk fotograferen.
We vetrokken dus vanuit Boquete naar Almirante. Wel met enige weemoed, want we hadden daar een fantastisch plekje
Hans de eigenaar van de lodge gaf nog even een paar handige tips m.b.t. de route.
En weer hebben we een prachtige route gereden. Ook deze route ging probleemloos. Wel heel wat wegwerkzaamheden onderweg, omdat een aantal jaren geleden de weg verwoest is door overstromingen. We kwamen langs mooie watervallen, een grote stuwdam in het Lago Fortuna en langs indianen (ook Ngobe-Bugle) dorpjes o.a. Mali.
De trucks zijn hier een ware bezienswaardigheid.

Er ligt een pijpleiding dwars door Panama van de Pacific ocean naar de Atlantic ocean om olie te transporteren. Dit omdat olietankers te groot zijn voor het Panama kanaal.
Wij hebben de pijpleiding een aantal keren gekruist en deze keer konden we hem duidelijk zien.

Het was nog even spannend of we het zouden redden met de benzine, want het benzinestation waarover Hans verteld had, verkocht van alles (zelfs warme maaltijden), maar geen benzine 95 (wel 91). Gelukkig redden we het tot het volgende benzinestation.

Aangekomen in Almirante (na een rit van ongeveer 3 uur)vliegen de mensen op je af of ze je niet kunnen helpen. We waren gewaarschuwd voor zakkenrollers, dus we letten goed op (en ja Frank had ze wel gezien... :) Hij was er nogal mee bezig en zijn fantasie ging ver!).
Wij zijn niet gerold, had ook weinig zin, want ik had het meeste geld in mijn schoen zitten.

De overtocht naar Bocas del Toro was wel een belevenis. In een kleine speedboot gingen we hard over het water. Je kon eigenlijk niet naar voren kijken, zo hard waaide de wind in je gezicht. De overtocht duurde ongeveer 40 minuten. Langs de kant van het water zie je armoedige hutjes.
Aangekomen op het eiland had ik wel last van een cultuurshock. Het was er enorm rommelig en oud. Ons hotel (Swan's cay) is ook oud, maar wel erg netjes in vergelijking met de rest van het eiland.
Er is gelukkig een zwembad bij, zodat de kinderen direct in het water konden duiken.
Ze liggen nu te slapen. We hebben twee hotelkamers met een tussendeur, zodat ze toch bij ons liggen.

Voor morgen nog geen concrete plannen, ons eerst maar eens verdiepen in de mogelijkheden.

• 28 Februari 2010 - 05:56

Annette:

hoi,

wij zijn weer terug, jammer! Jullie hebben t ook mooi zo te lezen en te zien aan de prachtige foto's, groetjes!

• 28 Februari 2010 - 08:39

Maaike:

Hallo allemaal,

Wat een geweldige verhalen zeg..Ik word al wel een beetje jaloers hoor! Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

Groetjes Maaike

• 28 Februari 2010 - 13:08

Eva En Rosa:

Lieve Inge
    Ik mis je heel erg want we zijn net terug van de vakantie. Wat leuk dat jullie zoveel leuke dingen doen.
    en het is ook heel leuk dat je je sivo gasten weer ziet
    Ik heb ook al een paar fotos gezien en ik vond ze wel bekend want ik ben ook in colombia geweest en zulke dingen die er bij jullie zijn waren er ook bij ons.
    Morgen gaan we weer naar school en dat is best wel weer spannend!.
    Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben.
    groetjes eva.

Lieve maaike Hier is het koud en bij julli is het warm.geniet van het leker zwembad en de ijsjes is er ook sjokoolaademelk
    veel plezier kusje rosa

• 28 Februari 2010 - 14:13

Riet Van Der Steen:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen en zien genieten.
    Veel plezier allemaal !

• 28 Februari 2010 - 16:34

Lia Kocks:

Hallo allemaal,
    wat maken jullie een fantastische reis. Prachtige foto's en een geweldig verslag. Een hele belevenis ik zou bijna jaloers worden. Nog veel plezier.

groetjes Lia

• 28 Februari 2010 - 16:44

Dorine:

Leuke verslagen zus. Veel plezier op het eiland.

Liefs Dorine

• 28 Februari 2010 - 16:48

Lindel:

Lieve Maaike

ik mis je. wat leuk dat het daar zo mooi is. ik mis je zo erg. wat een mooie foto's en wat een lekkere waatermeloen. tot over 10 daagen.
    kusjes Lindel

• 28 Februari 2010 - 16:51

Manon:

hallo allemaal.

wat leuk dat jullie daar allemaal leuke dingen doen en meemaken.

Wat een leuke foto's en verslagen. Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Veel plezier verder nog.

Groetjes Manon

• 28 Februari 2010 - 16:56

Jolanda:

Hoi familie. Wij zijn net weer terug en hebben vandaag pas jullie verslagen allemaal gelezen. Wat een belevenis zeg. Erg spannend ook op die glibberige wegen. Heel veel plezier en misschien wat minder regen voor de komende 10 dagen.
    Groetjes van Arnold en Jolanda

• 28 Februari 2010 - 18:34

Odilia:

Hallo Lianne, Ger en kids,

Wat leuk om jullie reiservaringen te lezen. Geniet er maar van en tot over 10 dagen.

groetjes Odilia

hopelijk zie ik je over
    10 dagen terug.zo te zien
    heb je aan een liaan
    gehangen je leek net Tarzan. Hopelijk beleef
    je nog meer leuke dingen.

groetjes Ruben

• 28 Februari 2010 - 19:29

Albert Evenhuis.:

28022010-20.00 uur
    Heel interessant om jullie zo te kunnen volgen. Prettige voortzetting van jullie reis/vakantie en wij blijven jullie volgen.
    Groeten vanuit een regenachtig Pesse.
    Gré & Albert