Starfish Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Starfish Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Starfish Beach

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 Maart 2010 | Panama, Bocas del Toro

Vanochtend tijdens het ontbijt bleek het ontbijt niet bij de prijs inbegrepen.
Na wat onderhandelen hebben dit wel voor elkaar gekregen.

Toen we uit het hotel stapten stonden de taxi’s al ras klaar, dus met de taxi op pad. De taxirit was prachtig en duurde ongeveer een half uur. Op het eind reden we vlak langs het strand, wat heel bijzonder was (zie foto’s). Daar aangekomen zagen we een aap op het balkon van een van de huizen.
Het strandje, Bocas del Drago, was prachtig, maar zeer klein. Vandaar dat we verder zijn gegaan met een bootje naar Starfish beach. Voor een paar dollar p.p. kun je zo'n overtochtje regelen. Je moet hierover wel een deal sluiten en Maaike kunnen we er nog vaak 'gratis' bij in bedingen'.

Terwijl we daar naar toe vaarden vertelde onze ‘kapitein’ dat hij een mooie ‘grotten’ wist.
Dus daar naar toe gevaren. Het was er prachtig. Het waren dichtbegroeide mangroves. Ook daar een aap zien hangen (zoekplaatje.
Vervolgens naar Starfish beach. Inderdaad een prachtig strand, met allemaal zeesterren op de bodem. Ook dit strand is niet groot, maar er zijn zo weinig toeristen dat je bijna een privé strand hebt. Helaas zijn er wel zandvlooien die je flink te grazen nemen. Dus maar veel in het water, dan heb je geen last. Het water is zo lekker warm dat zelfs ik er steeds in ben geweest.
We hebben er gesnorkeld en ook Frank heeft nu tussen de vissen gesnorkeld (hij wilde dat nooit).

Ook vandaag ging het weer regenen. Eerst ging het nog wel en is het wel grappig zwemmen in het warme water in de regen. Helaas ging het later zo hard regenen dat we terug moesten. Dat was dus wel even een koud tochtje in het bootje. Gelukkig konden we in een restaurant (meer een soort overdekt terras) drogen. Ben erg blij met de Zeeman regencape, die ook als zeil overal overheen kan!

Vanavond lekker gegeten op een terras aan het water.
Ger maakt nu een fles wijn open met het zakmes van Frank. Frank is terecht trots dat hij zijn handige zakmes heeft meegenomen! Het is al veel gebruikt.

Het is erg gemakkelijk dat er in de hotels draadloos internet is, dat je gratis mag gebruiken. We hebben een laptop mee en het werkt prima!

Morgen gaan we naar een ander strand, genaamd Red frog. Zullen we rode kikkers zien?

• 01 Maart 2010 - 08:30

Jannie:

Wat is het daar geweldig, ik zou zo willen ruilen! haha, wij moeten alweer naar school. Fester was blij met de mail van Frank!!! Groeten Jannie

• 01 Maart 2010 - 09:49

Nanda:

Het ziet er daar allemaal prachtig uit! Wauw, die zeester! Heel mooi!
    Jammer dat het dan zo hard kan regenen, maar tja, als het niet regende dan zou het er ook niet zo mooi uitzien :)

Groetjes

• 01 Maart 2010 - 10:41

Geke:

Mooi zeg - zou de foto's op school kunnen gebruiken toen we het over 'rain forests' hadden.
    Wat heerlijk om lekker in een zomer jurkje te kunnen lopen - ik heb vanmorgen Timo een hemd aangetrokken en ik een extra trui...
    Gelukkig schijnt de zon wel!!

• 01 Maart 2010 - 11:45

Erik Uildriks:

Hoi allemaal,
    samen met mama bekijk ik de foto's. De zeester is cool! Nemen jullie die mee naar nederland? Veel plezier nog.
    groetjes van Erik

• 01 Maart 2010 - 14:40

Jan - Matty:

Ger wil je a.u.b. z.s.m. reageren op de voorsorteerder. Er zijn meerdere liefhebbers en Climax wil gaarne spoedig bericht.

Gr Jan - Matty

• 01 Maart 2010 - 17:29

NospanMarjan:

Jongens wat mooi!!!!!!!!
    Als je zo mee leest zit je helemaal in de sfeer en word ik iedere dag jaloerser.
    Wat is de wereld mooi. Ook leuk dat de voorsorteerder niet vergeten mag worden maar ook nog even doorgaan met verhalen en foto’s hoor. Wanneer is de presentatieavond?
    Ik kom zeker!

Groetjes uit Groningen (sssst de baas weet niet dat ik ff zit te surfen)

• 01 Maart 2010 - 19:10

Marlijn:

Jullie hebben toch wel allemaal jullie snorkeldiploma bij je? Nu mist toch nog dat diploma wereldzwemslagen, Ger!

• 01 Maart 2010 - 19:53

Femke:

Knap hoor Frank, dat je hebt gesnorkeld tussen de vissen! Maaike en Inge staan ook steeds leuk op de foto! Ik lees jullie avonturen met plezier!