Karibu (Welkom) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Karibu (Welkom) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Karibu (Welkom)

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

20 Februari 2011 | Kenia, Nairobi

Jambo (hallo),
Ons eerste reisverslag!
We zijn vanochtend om 6.15 vertrokken en waren om 8.30 op Schiphol. Onderweg merkten we onze 1e vergissing...de gesmeerde broodjes lagen nog in de koelkast.. Jeffrey heeft voorlopig dus genoeg broodjes...
Niet getreurd broodjes gekocht op Schiphol.
Jeffrey was mee en heeft voor ons de auto weer thuisgebracht!
Tijdens het inchecken de 2e kleine vergissing. Per abuis het hele kleine flesje Berenburg voor David in de handbagage gedaan. Dom, want dat was meer dan 100 ml. en ging dus zo de container in. Gelukkig hebben we meer souvenirs, dus was het meer jammer dan erg.
De vlucht vertrok een half uur later (11.00). Gelukkig hadden we een perfecte vlucht met een kwartier tijdswinst, dus maar een kwartier vertraging
Tot vreugde van de kinderen had iedereen weer een eigen schermpje met computerspelletjes en films dus dat zat wel goed!
In Kenia is de temperatuur 25 graden, dat is wat anders dan de - 1,5 met gure wind in Nederland. Tijdens het wachten op de koffers gingen de vesten dan ook 1 voor 1 uit.
Onze chauffeur, Robert, stond ons al op te wachten. Buiten stond een verlengde landcruiser klaar. Met deze auto zullen we de safari maken. Tevens had hij voor iedereen een safarihoed, wat de kinderen natuurijk geweldig vonden.
Ger en ik herkenden meteen de branderige geur die je overal in Kenia ruikt.
We hebben net even wat gedronken aan de bar van het hotel, maar gaan nu snel slapen, want we hebben twee uur tijdsverschil en morgenvroeg om 8.30 (dus voor ons gevoel 6.30!) vertrekken we richting Mount Kenia! We hebben er heel veel zin in!
Kwaheri (tot ziens)

• 21 Februari 2011 - 07:04

Marlijn:

Goeiemorgen,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik zie dat Ger en Frank al weer reclame maken voor New Holland! Wat schuift het? Heel veel plezier!

Groetjes, Marlijn.

• 21 Februari 2011 - 08:19

Jan En Jannie:

Moi ! (hallo)

Vanuit het koude Borger wensen we jullie een heerlijke vakantie!
    Vergeten jullie niet af en toe uit te rusten? Groet, Jannie

• 21 Februari 2011 - 09:09

Nanda:

Mooi dat jullie een goede reis hebben gehad! Hele fijne vakantie gewenst vanuit inderdaad het koude Nederland.

Groetjes Nanda :)

• 21 Februari 2011 - 10:04

++pap En Mam Zwaan:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen

• 21 Februari 2011 - 10:27

Janny:

Fijn, dat we weer mee kunnen genieten. Het was dus gelukkig een goede vlucht. We kijken uit naar het volgende verhaal. Veel plezier, Freddy en Janny

• 21 Februari 2011 - 10:52

Marjan DJ:

Fijn dat de reis goed is gegaan , op wat details na ;-)
    Ik wens jullie allemaal een hele goede tijd, ik hoop een beetje mee te mogen beleven!

Groet Nospan

• 21 Februari 2011 - 11:07

Geke:

Fijn dat het zo goed begonnen is. Een hele fijne vakantie!!

• 21 Februari 2011 - 18:14

Rosa Eva Ilse:

Hallo Fam. Evenhuis
    Fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad.
    Het gaat vanacht bij ons -8 graden vriezen.
    Ik en Ilse zitten achter de computer Rosa is bij Loussan aan het slapen en Marlou is nog steeds ziek maar Rosa hoort er ook een klein beetje bij.
    Ik hoop dat jullie heel veel pleizier hebben
    PS:Ilse slaapt bij mij.
    Heel veel pleizier!!!!!!!!!!
    Groetjes Eefje en Ilse en Rosa
    PS: ook groeten van Margriet en Sirt

• 24 Februari 2011 - 08:23

Tina:

Hebben jullie foto's en verhaaltjes bekeken en gelezen. Vriendelijke groeten en heel veel plezier. Tina