Comfortabele reisdag naar Ko Samui Donderdag 01- - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu Comfortabele reisdag naar Ko Samui Donderdag 01- - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lianne Zwaan - WaarBenJij.nu

Comfortabele reisdag naar Ko Samui Donderdag 01-

Door:

01 Maart 2012 | Thailand, Ko Samui

Vanochtend gewekt door de invasie apen. Ze sprongen op ons dak en terras. Herrie in de keet. Gelukkig zijn de apen niet zo agressief als in Kenia, maar meer nieuwsgierig en konden we er van genieten.
Bij het ontbijt genoten we nog van het prachtige uitzicht in de rustige omgeving van deze lodge en hebben we afscheid genomen van onze Duitse medereizigers. Ieder ging een andere kant op.

Om half 10 vertrokken we naar Ko Samui.
We hadden een luxe minibus met airco èn DVD-speler. Gelukkig had ik een paar DVD’tjes meegenomen en zodoende konden de kinderen een film kijken onderweg en ging de reis supersnel. We hebben 3 uur gereisd (met een stop van een half uur) maar we hadden het gevoel maar de helft van de tijd gereisd te hebben.
Om 1 uur konden we op de boot naar Ko Samui, deze overtocht duurde 1,5 uur, maar wederom ging dit voor ons gevoel sneller. Het water is hier prachtig groen/blauw en zonder golven. Voor de zekerheid had Lianne ook een reistabletje ingenomen, dit was dus achteraf niet nodig geweest. Ze zat later wel met de naweeën, zoooo slaperig dat ze bijna niet kon opblijven tot het avondeten :)

Vanaf de boot was het nog een klein halfuurtje naar resotel Jasmine. Dit is wel het meest luxe hotel van alle! Twee aan elkaar gekoppelde kamers met airco, bad, douche, luxe badartikelen, w.c. waar je op kunt zitten (dus geen hurk w.c. of te wel gat) en die je door kunt spoelen en niet zelf met een bakje met water moet spoelen, badjas, badslippers, fohn, balkon, ZACHT bed! zwembad (met uitzicht op het strand) en zee op 100 m afstand en zelfs een tas met een badhanddoek om mee te nemen naar het strand!
Dus meteen naar het strand. Hier veel Nederlanders om je heen. Alle strandstoelen gereserveerd met handdoeken.. Iets waar Lianne dus niet van houdt, maar de kinderen hebben al een prachtig kasteel gebouwd, genieten en daar gaat het om.

’s Avonds een eindje verderop gegeten, daar kon je tot vreugde van de kinderen pizza eten (voor het eerst deze vakantie). Ger en Lianne houden het bij Thais eten zo lang het nog kan :)
De laatste dagen kunnen we hier wel relaxen dat is duidelijk!

• 01 Maart 2012 - 21:30

Janny Z.:

Hoi. Heerlijk, wat een fijne reis en wat hebben jullie veel gezien. Laat je de laatste paar dagen maar eens lekker verwennen. Lukt vast wel in zo'n luxe hotel. Liefs, Janny.

• 02 Maart 2012 - 06:22

Dina:

Wat hebben jullie weer veel beleefd deze vakantie! Geniet nog even van de laatste dagen.

Groetjes uit een mistig Nederland.

Dina

• 02 Maart 2012 - 09:09

Romy:

hoi maaike
    wat hebben jullie veeel aapie`s
    gezien cooooooooooooooolllll!!!!!!!!

• 02 Maart 2012 - 10:09

Rich, Har, J En I:

Co Samui zijn wij ook geweest! Heerlijk eiland om lekker te genieten en te zwemmen. IK vond het s avonds wel heel leuk, al die tafeltjes in het zand en dan dineren met de kaarsjes aan. Ik heb je net een lange mail gestuurd Maar geneit nog een paar dagen en dan tot snel! liefs

• 02 Maart 2012 - 11:04

Romy:

hallo Maaike
    ik heb weer nieuwe kleuren
    touw erbij licht blauw en oranje
    en ik ben nu een aan het maken
    voor jou of meschien wel twee
    groetjes Romy

• 02 Maart 2012 - 12:10

Belinda Coby Simon:

Alle reisverslagen met veel plezier gelezen. Wat een avontuurlijke vakantie. Geniet nog even van de laatste dagen.

gr.belinda coby simon

• 02 Maart 2012 - 13:54

Marjan Tibbe:

Jongens wat weer leuk allemaal om te lezen en fijn dat jullie zo genieten.
    Deze laatste bestemming is meer mijn idee van vakantie ;-)
    Net als Dorine begreep ik ook het NederThais, goed he dus onderschat ons niet. Heel veel plezier nog en een goeie terugreis gewenst.